عبدالستار مراد معاون ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله: کمیسیون‌های انتخاباتی صبر و شکیبایی ما را درک نکردند

گزارشگر:24 ثور 1393 - ۲۳ ثور ۱۳۹۳

تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی می‎گوید که به‎خاطر زیر پرسش نرفتن پروسۀ انتخابات و برخی مصلحت‎های کلان ملی و سیاسی، آنان تا اکنون نخواستند اسناد و شواهد تقلب در انتخابات را با مردم شریک سازند.
آ‎ن‌ها هم‌چنان می‌گویند، بعد از این آرام نخواهند نشست و از تک‌تکِ رأی مردم پاس‌داری خواهند کرد. mnandegar-3
این درحالی است که تیم انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله روز دوشنبه اعلام کرد که یک میلیون رأی مردم گم‌ شده است.
عبدالستار مراد معاون ستاد انتخاباتی تیم اصلاحات و همگرایی در گفت‌و گویی با روزنامۀ ماندگار با انتقاد از کمیسیون‎های انتخاباتی گفت: کمیسیون انتخابات رأی‌ مردم را به گونۀ درست شامل سیستم نکرده‌اند و همچنان آرایی‌که باطل شده‎اند تا هنوز هم در سیستم موجود است.
آقای مراد می‌افزاید، هم‌چنان آرای شماری از محلات تا هنوز داخل سیستم نشده است.
این عضو ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز ریاست‌جمهوری در ادامۀ سخنانش گفت: «سرنوشت چهارصد هزار رأی باید پیدا شود که چه شده و به نفع کی استفاده شده است؛ همچنان پنج صدوسی هزار رأی دیگر که یک هزار و چهار صدوسی صندوق می‌شود و علایم جدی تقلب در آن‌ها موجود است، باید به بازرسی و تفتیش می‌رفت؛ اما تا اکنون فرستاده نشده است.»
عبدالستار مراد تأکید کرد که در داخل سیستم مشکلات دیگری نیز وجود دارد؛ به گونۀ نمونه ۲٫۴ درصد آرا تا حال اعلان نشده است.
آقای مراد هم‌چنان می‌افزاید، یک نوع برخورد هجومی بالای مناطقی که رأی داکتر عبدالله بالاتر است وجود دارد؛ کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی و کمیسیون انتخابات اکثر رأی تیم اصلاحات و همگرایی را به تفتیش فرستاده‌اند در حالی که یک یا دو نمونه یافته اند و همه آرا را به تفتیش فرستاده اند.
او تصریح کرد: «پنجصد و سی هزار رأی که یک هزار و چهار صدوسی صندوق با همان علایم و مشخصات وجود دارد؛ اما کسی آن را به تفتیش و بازرسی نمی‌فرستد چون در آن صندوق‌ها رأی داکتر اشرف غنی احمدزی بالا است.»
این عضو ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله افزود: ما رسماً در این خصوص به کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی نامه فرستاده‌ایم، اما تا حال برای ما در این زمینه پاسخی نفرستاده‌اند.
آقای مراد خاطر نشان کرد: «ما تا به امروز بسیار احتیاط کردیم که پروسۀ انتخابات و کمیسیون‌های انتخاباتی زیر سوال نرود، چون ما در این انتخابات برنده هستیم و رأی ما از پنجاه درصد بالا است و این‌ها به اشکال مختلف تلاش کردند تا رای ما بالا نرود.»
آقای مراد افزود که ما روز دوشنبۀ همین هفته شماری از اسناد تقلب را افشا کردیم تا که مردم نگویند که ما از رای‌شان بی‌خبر هستیم و پاس‌داری کرده نمی‌توانیم.
عبدالستار مراد معاون ستاد انتخاباتی تیم اصلاحات و همگرایی همچنان اذعان داشت: «زمانی که شکایتی را به کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌فرستیم، فردا متوجه می‌شویم که همان مورد را کمیسیون انتخابات از سایت خود برداشته است؛ این بدان معناست که شکایت‌های ما را کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی عاجل به کمیسیون انتخابات می‌فرستد و آن‌ها آن مورد را از سایت خویش می‌بردارند.»
آقای مراد تأکید کرد، در کنار این هر تغییری را که کمیسیون انتخابات در سایت رسمی خود آورده است، ما از روی آن سند گرفته‌ایم.
آقای مراد با تأکید روی این که آن‌ها به خاطر زیر سوال نرفتن پروسۀ انتخابات تا حال با هیچ کسی صحبت نکرده اند گفت: کمیسیون‌های انتخاباتی همین صبر و شکیبایی ما را درک نکردند و ما حالا این روند را آغاز کرده‌ایم.
عبدالستار مراد بیان داشت، تا حال آن‌ها با یوناما در این مورد صحبت کرده‌اند و در روزهای آینده با نهادهای جهانی دیگر که از پروسۀ انتخابات نظارت می‌کردند در این زمینه صحبت‌هایی خواهند داشت.
عبدالستار مراد تأکید کرد، ما در هر صورت مصلحت کشوری و ملی خود را در نظر می‌گیریم؛ اما آرمان مردم خود را نیز از یاد نبرده‌ایم؛ بگذارید که معلوم شود که کمیسیون‌های انتخاباتی چه اقداماتی را انجام می‌دهند و در روشنی تصامیم آنها رهبری تیم اصلاحات و همگرایی تصمیم خود را خواهد گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.