روسیه ۱۸ فروند هلی‌کوپتر نظامی دیگر به افغانستان می‌دهد

گزارشگر:28 ثور 1393 - ۲۷ ثور ۱۳۹۳

mnandegar-3مقام‌های روسیه از تکمیل قرارداد فروش ۳۰ فروند هلی‌کوپتر جنگنده به افغانستان و تحویل این هلی‌کوپترها تا پایان اکتبر سال جاری میلادی به کابل خبر دادند.
الکساندر فومین، رییس سرویس فدرال همکاری فنی – نظامی روسیه گفت: هلی‌کوپترهای جنگنده Mi-17B-5 براساس قرارداد امضا شده با امریکا به افغانستان ارسال خواهند شد.
وی افزود: ۱۲ فرونده هلیکوپتر تاکنون براساس این توافق‌نامه تحویل داده شده و باقی هلکوپترها تا پیش از ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی ارسال خواهند شد.
توافق‌نامه مذکور برای خرید هلیکوپتر برای نیروهای امنیتی افغانستان میان مقام‌های مسکو و واشنگتن در سال ۲۰۱۳ میلادی بسته شد.
دولت امریکا و شرکت روسوبرون اکسپرت پیشتر و در ۲۶ مه سال ۲۰۱۱ میلادی نیز توافق‌نامه‌ای را در خصوص خرید ۲۱ فرونده هلیکوپتر برای افغانستان امضا کردند.
این توافق‌نامه تا اواسط سال ۲۰۱۲ میلادی اجرای شد. افغانستان تاکنون براساس توافق‌نامه‌های جداگانه‌ای ۴۵ فروند هلی‌کوپتر از روسیه دریافت کرده است.
هلیکوپترهای ساخت روسیه تاریخی طولانی در افغانستان دارند و به دلیل قیمت پایین، استحکام و سهولت در استفاده و متناسب بودن با آب و هوای افغانستان ترجیح داده می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.