دختری در جاغوری ۸۰ دره زده شد

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۱

یک دختر شانزده ساله در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی به اتهام آنچه روابط نامشروع خوانده شده است، توسط ملاهای منطقه دره زده شد. این قضیه در غیاب نهادهای قانونی و حقوقی صورت گرفت.
ظفر شریف، ولسوال جاغوری گفته است که هنوز جزییات این قضیه روشن نیست و تحقیق در این رابطه جریان دارد.
این واقعه حدود یک‌و نیم هفته پیش در منطقه «حوتقول» ولسوالی جاغوری رخ داده است. این نخستین بار است که چنین واقعه‌یی در ولسوالی جاغوری رخ می‌دهد.
عبدالاحد فرزام، رییس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در گفت‌وگو با دویچه وله گفت این قضیه از سوی هیاتی از این کمیسیون در حال بررسی می‌باشد. آقای فرزام گفت: «تحقیقات از قربانی‌ها و شاهدان عینی جریان دارد». او گفت پس از تکمیل تحقیقات، جزییات این واقعه را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.
جزییات قضیه
یک شاهد عینی که نخواست نامش در گزارش گفته شود، به دویچه وله گفت که ملاهای منطقه دختری را به اتهام روابط نامشروع جنسی در یک میدان فوتبال در منطقه حوتقول ۸۰ دره زدند.
در ابتدا نزدیکان و خویشاوندان این دختر به دلیل آنچه روابط نامشروع خوانده شده، پدر و مادر او را لت و کوب می‌کنند و این مساله سبب می‌شود تا ملاها از این قضیه باخبر شوند.
ملاهای منطقه پیش از این که قضیه را به ارگان‌های عدلی و قضایی محول کنند، مردم منطقه را برای جاری کردن حد شرعی در یک میدان جمع می‌کنند.
در همین حال، پسری‌که متهم به ارتباط جنسی با این دختر شده، به دلیل انکار رابطه از سوی ملاها رها گردید؛ اما دختر به ۸۰ دره محکوم گردید.
به گفته شاهدان عینی، پس از این که دختر دره زده شد، ولسوال جاغوری به منطقه رفت و از ملاها خواهش کرد که دست به اقدام‌های غیرقانونی نزنند؛ اما ولسوال توسط افراد مسلح مورد تهدید قرار گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.