گلوله‎باران کنر از پاکستان ادامه دارد

گزارشگر:7 جوزا 1393 - ۰۶ جوزا ۱۳۹۳

مقام‌های محلی در کنر می‌گویند که حملات راکتی از خاک پاکستان بر ولایت کنر تلفات به جا گذاشته است. مردم محل می‌گویند که با وجود شکایت‌های شان، این حملات هنوز ادامه دارند.
مل پاسوال عبدالحبیب سید خیل، فرمانده امنیه ولایت کنر به رسانه‎ها گفت که از صبح روز تا ظهر سه شنبه ۶۵ راکت از خاک پاکستان بر ولایت کنر شلیک شده است. او افزود که اصابت این راکت‌ها به مردم این ولایت خسارات مالی و جانی وارد کرده است.mnandegar-3
سید خیل اضافه کرد که این راکت‌ها از آن طرف خط دیورند شلیک گردیده اند. به گفته او، ۴۶ راکت در ولسوالی دانگام و بقیه در ولسوالی شیگل اصابت کرده اند.
سید خیل اضافه کرد: «روز گذشته ۲۲۸ فیر راکت صورت گرفت. ۱۴ نفر زخمی و یک نفر کشته داریم.» او -نظامیان پاکستان- را مسوول این حملات بر مناطق مسکونی دانست، اما حکومت پاکستان همواره چنین ادعایی را رد کرده است.
زخمیان این حملات برای درمان به شفاخانه انتقال داده شده اند. سید خیل گفت که در اثر این حملات شمار زیادی از منازل مردم ویران گردیده و شمار زیادی از مواشی نیز از بین رفته است.
فرمانده امنیه کنر اظهار داشت که در قبال این حملات با کمیسیون نظامی مشترک پاکستان، افغانستان و ناتو در تورخم چندین بار صحبت کرده است، اما این مذاکرات تا حالا منجر به توقف این حملات نشده است. او گفت که به وزارت امور داخله افغانستان نیز در این رابطه اطلاع داده است.طفلی که در ولسوالی شیگل در اثر اصابت این راکت‌ها مجروح شده است، می‌گوید: «ما در خانه خویشاوندان خود بودیم که گلوله به خانه شان خورد. همه ما از خانه برآمدیم که ببینم چه گپ شده است. در همین وقت یک راکت دیگر اصابت کرد. من دیگر نفهمیدم که چه گپ شد. دو نفر همراه من در همین شفاخانه اند. تقریباً ۱۲ نفر زخمی شدند. در خانه ما تنها یک نفر مجروح نشده است.»
داکتر فاروق، رییس شفاخانه مرکزی اسعد آباد مرکز ولایت کنر گفت که از این منطقه شش تن مجروح به شفاخانه انتقال داده شدند که چهار تن شان بعد از تداوی دوباره رخصت شدند.
به گزارش دویچه وله، یک باشنده ولایت کنر گفت: «وقت نماز صبح بود که فیر کردن از آن طرف سرحد شروع شد. این فیرها تمام قریه را هدف قرار داده‌اند و هنوز هم ادامه دارند. حکومت غم ما را نمی‌خورد. پاکستان ما را هدف قرار داده است. ما بسیار سر و صدا کردیم اما کسی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنود. ما مجبور هستیم در منطقه بمانیم. جای دیگر نداریم. در منطقه بالا پنج قریه است که شماری از مردم قبلاً به کنر خاص آمده بودند و بقیه هم فعلاً به اینجا می آیند.»
حکومت پاکستان دست داشتن در این حملات را رد می کند. مناطق دو طرف سرحد افغانستان محل فعالیت شورشیان است و دقیقاً معلوم نیست که این حملات از طرف چی کسی صورت می گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.