وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی: مشکلات انترنتی ۹ وزارت حل شد

گزارشگر:14 جوزا 1393 - ۱۳ جوزا ۱۳۹۳

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به یازده تن از جوانانی که برندۀ برنامه تکنالوژی معلوماتی بنام (دیوه) شناخته شده بودند، جایزه اهدا کرد.
مسوولان این وزارت روز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل، هدف این برنامه را رشد تکنالوژی معلوماتی در کشور و تشویق جوانان در این عرصه عنوان کردند.
در همین حال، جوانانی که در این برنامه برنده شناخته شده اند، می گویند: تلاش دارند تا در بخش تکنالوژی معلوماتی ابتکارات جدید رادر کشور ارایه نمایند.mnandegar-3
وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی افغانستان می‌گوید، با استفاده از برنامه آزمایشی بنام (دیوه) توانسته است که با همکاری برخی جوانان مشکلات حدود ۹ وزارت را در بخش تکنالوژی معلوماتی حل نماید.
امیرزی سنگین وزیر مخابرات تکنالوژِی معلوماتی روز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، در این برنامه آزمایشی کار و تجارب عملی یازده جوان در بخش تکنالوژی ارزیابی گردید و به پاس این تلاش هایشان به آنان جوایز اهدا شد.
امیرزی سنگین گفت: ما می‌خواهیم که به جوانان کشور یک راه تشویقی را ایجاد نماییم، تا جوانان ما بتوانند با استفاده از تکنالوژی معلوماتی راه‌های حل را برای حکومت و مردم ما ایجاد نمایند. این نخستین گام است، اما برای ما امیدواری می‌بخشد در همین مرحله نخست ۱۱ جوان برنده داریم و این باعث امیدواری ما شده است که در آینده صد ها جوانی را داشته باشیم که در بخش تکنالوژی معلوماتی کشور نو آوری های داشته باشند.
به اساس معلومات وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان، برنامهء (دیوه) سال گذشته از سوی این وزارت اعلام گردید که به اساس آن، جوانانی می توانند در این برنامه اشتراک نمایند که توانایی های چون طرح نظریات در بخش تکنالوژی، پلان های تطبیقی ،ساختن سافت ویر ها و دیتابیس ها داشته باشند.
به گفتۀ مسوولان این وزارت، از میان ۴۰ تن از اشتراک کننده گان این برنامه آزمایشی ۱۱ تن توانستند به این برنامه راه پیدا کنند.
در همین حال، جوانانی که در این برنامه برنده شناخته شده اند می‌گویند، تلاش دارند تا در بخش تکنالوژی معلوماتی ابتکارات جدید رادر کشور به وجود آورند.
عبدالواجد آرین یک تن از برنده های جایزه برنامۀ (دیوه) در مورد تلاش هایش در این بخش با رادیو آزادی چنین گفت: موضوع من این بود که چطور بتوانیم سیستم گزارش دهی وزارت معارف را انکشاف دهیم و چگونه گزارش های سالانه از ولایات به مرکز انتقال دهیم.
مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان می گویند که هزینهء این برنامه یک میلیون دالر می باشد که از سوی بانک جهانی پرداخته می شود.
به گفتۀ وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، با استفاده از خدمات های مخابراتی، اکنون رقم بیشتر مردم در کشور از طریق تلیفون و انترنت با هم وصل شده اند.
اما هنوز هم مردم افغانستان از پایین بودن کیفیت و بلند بودن نرخ استفاده از خدمات مخابراتی شکایت دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.