حمله‌های انتحاری بر نامزد پیش‌تاز و سکوت مسوولان امنیتی

گزارشگر:هارون مجیدی/ 17 جوزا 1393 - ۱۶ جوزا ۱۳۹۳

رهبری تیم اصلاحات و همگرایی چاشت روز جمعه (۱۶ جوزا) مورد دو حملۀ مرگبار انتحاری قرار گرفتند.

داکتر عبدالله عبدالله و سایر رهبران تیم اصلاحات و همگرایی، هنگامی‌که از یک مراسم کمپاینی در هوتل «آریانا کابل» بیرون می‎شدند، آماج دو حملۀ سنگین انتحاری قرار گرفتند.
در این حملات وحشتناک، به داکتر عبدالله عبدالله که هدف اصلی انتحارکننده‎گان بود، هیچ آسیبی نرسیده است؛ اما سه تن از محافظان و یکی از اعضای تیم اصلاحات و همگرایی کشته شده و شماری هم زخم برداشته اند.mnandegar-3
این دو حمله پیهم انتحاری به گونه‏‎یی طرح‎ریزی شده بود که باید داکتر عبدالله عبدالله از میان برداشته شود.
به گفته برخی از اعضای ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله، «هنگامی‌که انتحارکنندۀ اولی موترش را به موتر حامل داکتر عبدالله می‎کوبد، شیشه‌های ضد گلوله فرو می‌ریزد؛ موتر از بین می‎رود؛ اما ماشین موتر خاموش نمی‌شود. داکتر عبدالله به راننده‎اش می‌گوید که به راننده‌گی‌اش ادامه دهد و موتر روی «ویل» محل را ترک می‌کند. موتر هنوز چند متر از محل فاصله نگرفته است که عامل دوم انتحاری در میان محافظین آقای عبدالله که در محل پیاده شده بودند، مواد انفجاری همراهش را منفجر می‌کند و سه‌تن‌‌شان را با تعدادی دیگر از هموطنان‌مان به شهادت می‌رساند.»
داکتر عبدالله لحظاتی پس از این رویداد، استوار، متین و شجاعانه در یک گردهمایی دیگر در هوتل انترکانتیننتال حضور می‎یابد و به سخنرانی می‎پردازد.
او در این نشست گفت که لحظات پیش موتر حامل او و همکارانش مورد هدف یک ماین جاسازی شده قرار گرفت که خوش‌بختانه به او آسیب نرسیده است اما سه تن از محافظانش زخم برداشته اند.
اما بعد تر معلوم شد که حمله‌ها انتحاری بوده و سه تن از محافظان داکتر عبدالله در این حمله شهید شده اند.
‎ساعاتی بعد از آن داکتر عبدالله در محفل دیگری در در هوتل کابل استار رفت و به سخنرانی پرداخت. داکتر عبدالله در این نشست که از سوی تُرک‎تباران افغانستان به رهبری وحید الله شهرانی معاون پیشین قیوم کرزی برگزار شده بود، گفت: جواب معقول به این توطیه(حمله های انتحاری به جان او)، رفتن به پای صندوق‌های رأی است.
آقای عبدالله هم‌چنان گفت: این حمله بر کار ما تاثیری نخواهد گذاشت و ما روند عادی برنامه‌های انتخاباتی خود را ادامه می‌دهیم.
داکتر عبدالله عبدالله افزود: «با انجام این توطیه‌ها ما را کسی از مردم ما جدا کرده نمی‌تواند.»
داکتر عبدالله عبدالله از ارگان‌های امنیتی کشور خواست تا در پیوند به حملۀ انتحاری بالای او و همکارانش، تحقیقات جدی کنند و نتیجۀ تحقیقات شان را به اطلاع مردم برسانند.
تا اکنون مسوولان امنیتی در خصوص این رویداد خونین، هیچ پاسخی به مردم افغانستان ارایه نکرده‌اند.
داکترعبدالله عبدالله گفت: اگر ما در فکر ایجاد تبعیض در کشور خود باشیم و تفرقه و حق تلفی کنیم، نمی‌توانیم نظامی مبتنی بر ارزش‌های انسانی و اسلامی را در کشور سامان دهیم.
آقای عبدالله با اشاره به حمایت‌هایی‌که از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری او صورت گرفته، گفت: همه با هم در تحقق آرزوهای مردم خود کار می‌کنیم و در رفع محرومیت‌های مردم خود کوشش خواهیم کرد.
آقای عبدالله تأکید کرد: «تیم‌هایی‌که با ما هستند به این معنی نیست که آن‌ها به ما پیوسته اند، بلکه ما به این تیم‌ها پیوسته‌ایم؛ ما به وجود چنین شخصیت‌هایی در کشور خود افتخار می‌کنیم و آنها را گل‌های سر سبد جامعۀ خویش می‌دانیم»
داکتر عبدالله عبدالله در عین حال گفت: آینده را ما در برنامه‌های مشترک، دیدگاه‌های مشترک و مسیر سالم می‌نگریم.
داکتر عبدالله عبدالله همچنان افزود، اعتماد مردم بالای تیم ما، وجیبه، مسوولیت و تواضع ما را بیشتر می‌سازد.
تیم اصلاحات و همگرایی دیروز روز پُر مشغله‌یی داشت.
صبح وقت جمعه صدها تن از ورزشکاران و جوانان زیر نام «شورای صلح و ورزش افغانستان» به رهبری جنرال ظاهر اغبر رییس پیشین کمیتۀ ملی المپیک افغانستان در گردهمایی حمایت‌شان را از داکتر عبدالله عبدالله اعلام کردند.
همچنان در اجتماع دیگری، حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان به رهبری استاد محمد اکبری حمایت‎‏شان را از داکتر عبدالله عبدالله اعلام کردند.در نشست جداگانۀ دیگری، شماری زیادی از اهالی اسماعیلیۀ افغانستان حمایت‎شان را از داکتر عبدالله عبدالله اعلام کردند.
همچنان، شورای اتفاق اخوت در کندهار به رهبری خالد پشتون در نشست بزرگی حمایت‎شان را از داکتر عبدالله عبدالله اعلام کردند.
پیش از این، شمار زیادی از رهبران سیاسی حمایت‎شان را از داکتر عبدالله عبدالله و تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.