هفت فکر معجزه‌آسا

گزارشگر:19 جوزا 1393 - ۱۸ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3افراد خوش‌بین، موفق و کارآمد، علاوه بر جست‌وجوی چیزهای خوب و ارزشمند، هفت جهت‌یابی یا روش کلیِ “فکر کردن”‌ دارند. مواردی که در این نوشته می‌آید، ۷ موردی است که این افراد، اکثر اوقات به آن‌ها فکر می‌کنند:

۱ـ درباره آینده فکر می‌کنند: افراد خوش‌بین، ضمن این‌که در زمان حال زنده‌گی می‌کنند و از «حال»ِ خود لذت می‌برند، آینده‌نگر نیز هستند. آن‌ها اکثر اوقات به آینده فکر می‌کنند و درباره آن حرف می‌زنند. آن‌ها بیشتر به چیزی که می‌خواهند برسند، فکر می‌کنند و درباره آن حرف می‌زنند، نه درباره آن‌چه که در گذشته اتفاق افتاده است. آن‌ها در مورد آن‌چه که در آینده برای‌شان امکان‌پذیر است، یک تصویر واضح و هیجان‌انگیز می‌سازند.

۲ـ در مورد اهداف‌شان فکر می‌کنند: آن‌ها هدف‌مند هستند. آن‌ها اکثر اوقات به اهداف‌شان فکر می‌کنند و درباره آن‌ها حرف می‌زنند. آن‌ها بعد از این‌که آینده ایده‌آل خود را در عالم خیال مجسم کردند، اهداف و طرح‌های‌شان را به طور واضح و مشخص بر روی کاغذ می‌آورند و هر روز بر روی آن‌ها کار می‌کنند. آن‌ها تمام توجه و انرژی خود را بر آن متمرکز می‌کنند و با استفاده از اهداف‌شان بر روی آینده خود کنترول دارند.

۳ـ به برتری فکر می‌کنند: افراد خوش‌بین، برتری‌جو هستند. آن‌ها تعهد می‌کنند که در هر کاری که انجام می‌دهند، بهترین باشند و به ۱۰ درصد افراد برتر در زمینه تخصصی خود، هر چه که باشد، بپیوندند. آن‌ها زمینه‌های نتیجه‌بخش کلیدی خود را شناسایی می‌کنند و برای خود معیارهای عملکرد برتر را در هر کدام از زمینه‌ها تعیین می‌کنند و هر روز بر روی رشد و پیشرفت خود کار می‌کنند و هرگز رشد ترقی را متوقف نمی‌سازند.

۴ـ به راه‌حل فکر می‌کنند: آن‌ها به دنبال راه‌حل هستند. آن‌ها بیشتر به راه‌حل فکر می‌کنند تا به مشکل پیش‌آمده. آن‌ها در مورد آن‌چه که باید انجام گیرد، فکر می‌کنند نه در مورد کسی که باید سرزنش شود. آن‌ها از روش‌های تفکر خلاق برای شعله‌ور کردن خلاقیت خود استفاده می‌‎کنند. آن‌ها به اهداف‌شان به عنوان مشکلاتی نگاه می‌کنند که باید حل شوند و بر این باورند که هر نوع مشکلی، راه‌حل منطقی دارد که باید پیدا شود.

۵ـ به نتایج فکر می‌کنند: افراد خوش‌بخت و موفق، شدیداً به نتیجه فکر می‌کنند. آن‌ها از قبل برای هر روز خود به‌دقت برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها کارهای روزمره خود را به ترتیب اولویت فهرست‌وار می‌نویسند. سپس بر روی فعالیت‌هایی که با انجام آن‌ها می‌توانند از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنند، کاری می‌کنند. آن‌ها آن‌قدر کار انجام می‌دهند که به عنوان سودمندترین افراد از لحاظ اقتصادی شناخته می‌شوند. آن‌ها به‌خاطر کار زیادی که انجام می‌دهند، به قدری موثر و کارا هستند که خیلی زود به جلو حرکت می‌کنند و در کار و دنیای اطراف، نقش بزرگی ایفا می‌کنند.

۶ـ به رشد و ترقی فکر می‌کنند: افراد با عملکرد بالا، رشد و ترقی را مد نظر خود قرار می‌دهند. آن‌ها دایماً مطالعه می‌کنند، به برنامه‌های آموزشی ـ شنیداری گوش می‌کنند و در واحدهای درسی اضافی و سمینارها شرکت می‌کنند. آن‌ها مصمم هستند تا در زمینه تخصصی خود همیشه در اوج باشند. آن‌ها می‌دانند که آینده متعلق به افراد صاحب‌صلاحیت است. آن‌ها می‌دانند که زنده‌گی یک مسابقه است و آن‌ها نیز در آن مسابقه شرکت دارند و تصمیم گرفته‌اند که پیروز شوند.

۷٫ به عمل فکر می کنند: شاید مهم‌تر از هر مرحله دیگر، افراد کاملاً موفق، شدیداً عمل‌گرا هستند. آن‌ها به این فکر می‌کنند که همین حالا چه کاری می‌توانند انجام دهند تا سریع‌تر به سمت اهداف‌شان حرکت کنند. دایماً در حال جنب‌وجوش هستند. آن‌ها کارشان را به‌موقع انجام می‌دهند و همیشه حس ضرورت دارند. آن‌ها در هر زمینه‌یی اطلاعات دارند و بیشتر از افراد عادی کار می‌کنند. هر چه‌قدر کار بیشتری انجام می‌دهند، ارزشمندتر می‌شوند و نتیجه بیشتری به‌دست می‌آورند.
منبـع: تبیان

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.