وزارت خارجۀ افغانستان: ‌پاکستان عامل گسترش تروریسم است

- ۲۷ جوزا ۱۳۹۳

وزارت خارجه افغانستان، پاکستان را عامل اصلی گُسترش تروریسم در منطقه دانست.
شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته در یک نشست خبری در کابل با اشاره به یادداشت رسمی دولت افغانستان، پاکستان را عامل اصلی گسترش تروریسم درمنطقه اعلام کرد .
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سیاست استفاده ابزاری از تروریسم علیه دیگران با این هدف که خود از این پدیده خطرناک درامان باشد، سیاست اشتباه و خطرناکی است.mnandegar-3
وی افزود: ازآنجا که پاکستان زمینه حملات تروریستی را فراهم کرده است هم اکنون این کشور درمعرض خطرحملات تروریستی قرار دارد.
مستغنی با بیان اینکه یادداشت رسمی دولت افغانستان درپاسخ به یادداشت رسمی پاکستان به سفارت آن کشور در کابل ارسال شده است گفت : براساس این یاد داشت رسمی، از آنجا که افغانستان طی سال‌های متمادی
از حضور گروه‌های تروریستی و پناهگاه‌های امن آنها در منطقه آسیب فراوانی را متحمل شده است، این کشور همواره در مبارزه با تروریسم عملاً متعهد بوده و خواستار همکاری صادقانه پاکستان است.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، تنها راه صلح وامنیت در منطقه را مبارزه مشترک و قاطع با پناهگاه‌ها و مراکز آموزشی تروریسم دانست و افزود : افغانستان به‌عنوان قربانی اصلی تروریسم درمبارزه با این معضل از هرگونه همکاری دریغ نمی‌کند.
وی دولت پاکستان را به کتمان کردن حقایق موجود متهم کرد و حملات اخیر راکتی به خاک افغانستان را نوعی تجاوز دانست و گفت: افغانستان توانایی دفع تجاوز و جلوگیری از آتش باری بر قلمروی خود را دارد و می‌تواند به آن پاسخ مقتضی دهد اما سیاست مبارزه مشترک با تروریسم به سود هردو کشور است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.