تیم اصلاحات و همگرایی: در برابر کودتا علیه رأی مردم می‌ایستیم

گزارشگر:31 جوزا 1393 - ۳۰ جوزا ۱۳۹۳

ملت سربلند، آزاده و صلح‌خواه افغانستان، السلام و علیکم و رحمت‌الله و برکاته!
سلام و درود خداوند بر شهداى راه اسلام، استقلال و آزادی و درود و سلام بر شهداى عزیزى که در جریان کمپاین‌هاى انتخاباتی و روزهاى برگزارى انتخابات جان‌هاى عزیزشان را از دست دادند.
شما که به امید آینده بهتر، در ١۶ حمل ١٣٩٣ با قبول خطرات جانى و تحمل مشکلات جوى به پاى صندوق هاى رأى رفتید و با رأى میلیونى تان تیم اصلاحات و همگرایى را تا دروازه پیروزى همراهى کردیدmnandegar-3 و در دور دوم انتخابات در ۲۴ جوزا ١٣٩٣ نیز با اکثریت قاطع آراى تان تیم اصلاحات وهمگرایى را به پیروزى رساندید، از شما سپاس گذار هستیم.
برادر وخواهر گرامى! شما با رأى قاطع‌تان در سراسر کشور، سر نوشت‌تان را به سوى فردای بهتر رقم زدید؛ اما حکومت و کمیسیون انتخابات برای اجرای «پروژه کودتا علیه رأی مردم»، با پر کردن میلیون ها رأی تقلبی در صندوق ها از چند نقطه محدود کشور، به اراده و خرد جمعی مردم آگاه افغانستان توهین کردند .
آیا این قابل باور است؛ دو ولایتی که از حیث نفوس و تعداد وکلاى پارلمان یکسان اند، اما مردم شریف یک ولایت هشتاد هزار راى داده باشند و به نام مردم شریف ولایت دیگر، باوجود شرایط نا مساعد امنیتی بیش از چهار صد هزار راى در صندوق‌ها پر شده باشد؟ وافعیت این است که در بیشتر مناطق نا امن کشور، عده‌یی از بزرگان و متنفذان مردمی در روز انتخابات توسط پولیس و نیروهاى اربکی حکومت لب و کوب و پس از لت و کوب زندانی شدند و صندوق‌هاى رأى دهى به نفع تیم رقیب پر شد.
هموطن گرامی!
تیم اصلاحات و همگرایی قبل از انتخابات ودر جریان آن بارها مخالفت خود را با اشخاص متقلب در کمیسیون هاى انتخاباتى به رییس‌جمهور اعلام کرده بود و پس از این که در روز انتخابات «دزد با پشتاره»، در مسیر انتقال مخفی صندوق‌ها و برگه های رأی به محل تقلب در ساحه پلچرخى کابل توسط پولیس متوقف شد و کمیسیون انتخابات و حکومت با بی‌تفاوتی از کنار آن گذشتند، سه خواسته مشروع زیر را مطرح کرد:
۱- تعلیق مسوولیت شخص تقلب کار از کمیسیون انتخابات؛
۲- ارایه تو ضیحات پیرامون ادعاى مشارکت بیش از هفت میلیون نفر در انتخابات از سوى کمیسیون انتخابات؛
۳- قرنطین شدن آراى ولایت‌هایی که تعداد آراء پرشده در صندوق ها، با شمار واجدان شرایط راى دهى در آن ولایت تناسبی ندارد.
حکومت و کمیسیون انتخابات به این خواسته‌ها اعتنا نکرده و به وارد کردن آرای ناپاک در «مرکز جمع آوری آراء آغاز کرد. به همین دلیل تیم اصلاحات و همگرایی ناظران خود را از این مرکز بیرون و همکاری‌اش را با کمیسیون انتخابات تا عملی‌شدن این سه خواسته مشروع به حالت تعلیق در آورد و خواستار توقف درج برگه‌های نتایج شد؛ اما باز هم حکومت و کمیسیون انتخابات بی‌اعتنایى کرد و درج برگه‌های نتایج در «مرکز جمع آوری آرای کمیسیون انتخابات» به گونۀ یک جانبه و در نبود تیم ناظران ما ادامه یافت. حکومت و کمیسیون انتخابات با این کار، نشان دادند که به گونه جدی می‌خواهند کشور را عملاً به یک بن‌بست سیاسی دچار کنند.
با توجه به تکرار بی‌اعتنایی حکومت و کمیسیون‌های انتخاباتی به خواست‌های معقول و مشروع تیم اصلاحات و همگرایی و ادامه کار برای تکمیل «پروژه کودتا علیه رأی مردم»، رهبری این تیم فیصله کرد که هرگونه کار و نتیجه‌یی را که این کمیسیون نا مستقل انتخابات به مدیریت مستقیم حکومت اعلام کند، از نظر ما غیر مشروع است و آن را نمی پذیریم. مسوولیت بن‌بست سیاسی کنونی نیز به عهده رییس جمهور و کمیسیون‌های انتخاباتی است.
هموطنان گرامی!
همان‌گونه که در برابر خداوند جل جلاله به صداقت و درستکاری تعهد کردیم و به شما هم وعده سپردیم که در همه شرایط از حق تان دفاع می‌کنیم، اعلام می‌داریم که در برابر «پروژۀ کودتا علیه رأی مردم»، می‌ایستیم و با مراجعه به شما مردم قهرمان و صلح خواه و راه اندازى تجمعات و تظاهرات سراسرى مسالمت‌آمیز و مدنی، از حقوق اساسی ملت در برابر «استبداد جدید» و «پروژه تقلب» دفاع می‌کنیم.
نحوه برگزارى تجمعات و راهپیمایی‌هاى مدنى، طى اعلامیه‌هاى جداگانه به اطلاع عموم میرسد.
زنده باد افغانستان
پاینده باد اسلام، صلح و دیموکراسى
کمیته سیاسى تیم اصلاحات وهمگرایى
کابل ۳۰ جوزا ۱۳۹۳ خورشیدی

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.