دختر چه‌گوارا: از چهرۀ پدرم بهره‌برداری اقتصادی نشود

- ۲۷ سنبله ۱۳۹۱

دختر ارنستو چه‌گوارا برای نخستین بار در مصاحبه‌یی به شرح علاقه خود به پدرش و خاطراتی که از وی در ذهن دارد، پرداخت.
آلیدا گوارا، دختر ارنستو چه‌گوارا چهره مشهور انقلابی امریکای لاتین در مصاحبه‌یی به روزنامه دیلی میرور گفت، هنگامی که پدرش در سال ۱۹۶۷ توسط مزدوران سازمان سیا در جنگلی در بولیوی اعدام شد، وی تنها هفت سال سن داشت.
وی عنوان داشت که به خاطر می‌آورد پدرش پس از ناپدید شدن در کوبا به دنبال اختلاف با روس‌های حامی فیدل کاسترو، با لباس مبدل گاهی به دیدن وی و برادرش می‌آمده است.
آلیدا گوارا اکنون که ۴۵ سال از مرگ پدرش می‌گذرد، افزود: من تا ۱۶ سالگی فکر می‌کردم چرا باید عاشق پدرم باشم. وی هیچ وقت کنار من نبود. پس از آن همه خاطراتی را که از وی داشتم، بررسی کردم و پی بردم به اینکه پدر من مردی بود که می‌دانست چطور عشق بورزد و من هم مجبورم در مقابل عاشق او باشم.
آلیدا گوارا که بزرگترین فرزند چه‌گوارا از ازدواج دوم وی است، اکنون به منظور سخنرانی در کنفرانسی به انگلیس رفته است.
این در حالی است که چهره پدر وی به روی میلیون‌ها تی‌شرت نمایش‌های مد، پوسترها و دیگر اقلام مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
آلیدا گوارا که اکنون ۵۱ سال سن دارد، تاکید کرد که از استفاده چهره پدرش توسط هواداران باعث خوشحالی وی شده است اما در صورت بهره‌برداری اقتصادی از آن عصبانی خواهد شد.
وی گفت: من نمی‌خواهم از چهره پدرم درآمد کسب شود. بلکه تنها می‌خواهم به سبب احترام به پدرم از آن استفاده شود.
ارنستو چه‌گوارا هنگامی که آلیدا چهار سال سن داشت، وی را ترک کرد. اما ارتباط خود با خانواده‌اش را از طریق نامه حفظ کرد.
آلیدا تاکید کرد: هنگامی به مرگ پدرش پی برده که شاهد برافراشته شدن پوسترهایی حاوی چهره وی در خیابان‌های شهر هاوانا بود.
وی خاطر نشان کرد که فیدل کاسترو وی را برای مرگ پدرش آماده کرد و اظهار داشت که نباید برای پدرش گریه کند زیرا پدر وی در نامه‌یی گفته است آنگونه که می‌خواسته جان خود را از دست داده است.
پس از آن روز مادر آلیدا نامه‌یی از جانب پدرش را برای وی خوانده که در آن نوشته شده بود: «اگر شما اکنون این نامه را می‌خوانید این بدین معنی است که من دیگر در این جهان نیستم».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.