کمیسیون رسیده‌گی به شکایات انتخاباتی: سازمان ملل برای پایان دادن به تنش‌های انتخاباتی همکاری کند

گزارشگر:11 سرطان 1393 - ۱۰ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3سخنگوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‏‎های انتخاباتی از سازمان ملل خواست تا برای پایان دادن به جنجال‌های انتخاباتی و بررسی فایل‌های صوتی منتشره از سوی تیم عبدالله عبدالله همکاری کند.
نادر محسنی سخنگوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‏‌های انتخاباتی در یک نشست خبری از سازمان ملل متحد خواست تا برای پایان دادن جنجال‌های انتخاباتی و بررسی فایل‌های صوتی منتشره از سوی تیم عبدالله عبدالله همکاری کند.
ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان طی روزهای گذشته در چند مرحله فایل‌های صوتی را در اختیار رسانه‎ها قرار داد که در آن ادعاشده بود ضیاءالحق امرخیل رییس سابق دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات در سازماندهی تقلب به نفع رقیب وی (اشرف غنی احمدزی ) دست دارد.
این در حالی است که امرخیل دست داشتن در تقلب برای یک کاندیدای خاص را رد کرد، فایل‌های صوتی منسوب به خود را جعلی دانست و از سمتش استعفا داد.
محسنی در مورد قطع ارتباط تیم عبدالله با کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان گفت: کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‎های انتخاباتی بدون هیچ ملاحظه‌یی ملزم به انجام کارها بر اساس احکام قانون است.
با این حال، وزارت امور خارجه افغانستان نیز از میانجیگری کشورهای خارجی برای پایان دادن به جنجال‎های انتخاباتی این کشور استقبال کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.