کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی: به‌دلیل تقلب گسترده در انتخابات شوراهای ولایتی آرا را بازشماری کردیم

گزارشگر:15 سرطان 1393 - ۱۴ سرطان ۱۳۹۳

سخنگوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی می‎گوید که بازشماری آرای انتخابات شوراهای ولایتی در بیشتر ولایات به اتمام رسیده است.
نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی روز گذشته در نشست خبری در کابل اظهار داشت: به تاخیر انداختن اعلام نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر اعلام نتایج نهایی انتخابات تاثیرگذار است.mnandegar-3
به گفته محسنی، تاخیر در اعلام نتایج انتخابات در روند بررسی‌های کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی تاثیری نخواهد گذاشت و به همه شکایات‎ها رسیده‌گی خواهد شد.
وی افزود: چنانچه حجم شکایت‌های انتخاباتی زیاد و نیاز به وقت بیشتری داشته باشد، این کمیسیون ملزم به پرداخت تاوان تأخیر در اعلام نتایج انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات است و شکایات‎ها طی جلسات علنی بررسی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون شکایت‌های انتخابات افغانستان در مورد انتقادها نسبت به عملکرد این کمیسیون گفت: کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تاکنون هیچ نتیجه‌یی را اعلام نکرده تا از طرف کاندیدای مشخصی مورد انتقاد قرار گیرد و در آن صورت نیز پاسخگو خواهد بود.
او از مذکرات تیم‌های فنی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای حل حل بن‌بست انتخاباتی استقبال کرد.
بازشماری آرای کاندیدای شوراهای ولایتی
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی گفت: به دلیل تقلب‎ گسترده در انتخابات شوراهای ولایتی، این کمیسیون حکم بازشماری آرای برخی از ولایت‌ها را صادر کرده است.
محسنی تصریح کرد: بازشماری آرای انتخابات شوراهای ولایتی در بیشتر ولایت‌های افغانستان به اتمام رسیده اما در ولایت‎های هرات، کابل، ننگرهار و بغلان به دلیل مشکلاتی تاکنون ادامه دارد.
این بررسی و بازشماری آرا در حضور کاندیداهای معترض انجام شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.