اشرف‎غنی احمدزی: تفتیش آرا افغانستان‌شمول باشــــد

گزارشگر:15 سرطان 1393 - ۱۴ سرطان ۱۳۹۳

اشرف غنی احمدزی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تاخیر اعلام نتایج گفت: تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی و نهایی پذیرفته نیست و شایعات مربوط به تقسیم قدرت در دولت آینده نیز درست نیست.
اشرف غنی احمدزی روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت: از هر پیشنهادی که به شفافیت بیشتر بیانجامد استقبال می‎کنم و بایستی در آرای همه مراکز و محلات رای‌گیری شفاف‌سازی انجام شود.mnandegar-3
احمدزی با اشاره به بازشماری برخی مراکز رای‌گیری نیز اظهار داشت: بازشماری و تفتیش برخی محلات و مراکز رای‎گیری بصورت موردی نمی‎تواند شفافیت انتخابات را تضمین کند و بایستی این شفافیت «افغانستان شمول» باشد.
وی تاکید کرد: تیم «تحول و تداوم» در مورد دخالت برخی افراد با نفوذ محلی و دولتی در انتخابات به منظور جهت‎دهی آرا به نفع تیم رقیب، اعتراض‎های قانونی دارد.
این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت: برخی والی‎ها به نفع تیم رقیب وی در جریان رقابت‎های انتخاباتی تبلیغ کرده‌اند.
تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی پذیرفتنی نیست
اشرف غنی احمدزی، ضمن یاد آوری تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات که قرار بود ۱۱ تیر سرطان اعلام شود، اظهار داشت: تقویم انتخاباتی افغانستان بطور جدی مراعات شود و بر اساس جدول زمانی از پیش تعیین شده نتایج ابتدایی و نهایی اعلام گردد.
بنابراین نتایج ابتدایی باید روز ۱۶ سرطان اعلام و تاخیر مجدد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
وی تاکید کرد که یک بار تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی را به خاطر«مصلحت ملی» پذیرفته است اما این تیم آماده پذیرش تاخیر دیگری نیست .
کاندیدای ریاست جمهوری از تیم رقیب خواست تا به روند قانونی انتخاب احترام گذارند و منتظر اعلام نتایج باشند.
در دولت آیند تقسیم قدرتی انجام نشده است
احمدزی با رد شایعاتی در مورد تقسیم و سهمیه‎بندی قدرت در دولت آینده نیز اظهار داشت: هیچ گونه تقسیم قدرتی در دولت آینده انجام نشده است و لی در صورت پیروزی برای ایجاد حکومت‎داری خوب از ظرفیت‎های انسانی این کشور استفاده خواهد کرد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.