آلمان به پاکستان و افغانستان: در مبارزه با تروریسم همکار هم باشید

گزارشگر:16 سرطان 1393 - ۱۵ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3فرستاده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان گفت: اسلام آباد و کابل بایستی با یکدیگر همراه باشند و صلح در منطقه منوط به همکاری نزدیک و حمایت دو طرفه از جانب دو کشور به جای بروز مناقشات در مواجهه با تروریست‌هاست.
به گزارش پایگاه خبری نیوز، میخائیل کوخ، فرستاده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان پس از دیدار و گفت‌وگو با هیاتی شش عضوی از سنای پاکستان گفت: برلین از عملیات نظامی پاکستان حمایت می‌کند و افغانستان نیز باید حمایت‌های خود از اسلام آباد را در مواجهه با تروریست‌ها و از میان برداشتن این گروه‌ها اعلام کند و افزایش دهد. در صورتی که هر دو کشور با یکدیگر همکاری کنند می‌توانند برای مقابله با تروریست‌ها موفق باشند.
حاجی محمد عادل، رییس کمیته اعتبار سنا در امور خارجی که ریاست این هیات را برعهده داشت درباره مسائل مهم بین‌المللی و ملی به فرستاده ویژه آلمان اطلاعاتی را داد و همچنین درباره عملیات اخیر نظامی اسلام آباد علیه تروریست‌ها در ولایت وزیرستان شمالی با وی به گفت‌وگو پرداخت.
کوخ ادامه داد: آلمان سفارت فعالی در اسلام آباد دارد و تمام اقدامات موثر را در حمایت از دولت اسلام آباد با توجه به مساله افراد بی‌خانمان داخلی در وزیرستان شمالی انجام می‌دهد.
پیشتر رییس هیات پاکستانی درباره بحران افغانستان و تاثیر آن بر مردم پاکستان به گفت‌وگو با فرستاده ویژه آلمان در پاکستان و افغانستان پرداخت و یکی از سناتورها در این هیات گفت: تمامی کشورهای منطقه و همسایه افغانستان نیازمند انجام اقدامات استراتژیک و حضور در روند صلح برای تضمین صلحی با ثبات در منطقه هستند.
یکی دیگر از سناتورهای عضو این هیات مذاکره کننده با فرستاده ویژه آلمان گفت: مردم پاکستان نیازمند حمایت و همکاری با اتحادیه اروپا در از میان برداشتن تروریسم و افراط گرایی و احیای مجدد ثبات و صلح در منطقه هستند چرا که تروریسم یک پدیده بین المللی است و باید با همکاری تمامی کشورها از میان برداشته شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.