شاعران ۵ کشور فارسی‌زبان جهان به اصفهان ایران سفر می‌کنند

گزارشگر:17 سرطان 1393 - ۱۶ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3۲۰ شاعر فارسی‌زبان از ۵ کشور تاجیکستان، افغانستان، هندوستان، پاکستان و روسیه که برای شرکت در نخستین همایش بین‌المللی شاعران فارسی‌زبان جهان راهی ایران می‌شوند، به اصفهان سفر می‌کنند.
مهدی سیدین‌نیا یک مقام ایرانی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی شاعران فارسی زبان جهان اظهار کرد: این همایش با هدف تقویت زبان فارسی و تعامل بیشتر بین شاعران فارسی زبان بوده که به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.
وی افزود: روز نخست این همایش در اصفهان برگزار شده و روز دوم این برنامه نیز ۲۳ سرطان در تهران و روز سوم ۲۴ سرطان در موسسه فرهنگی اوج ادامه دارد.
او بیان کرد: در این همایش شاعران به شعر خوانی می‌پردازند که شاعران نامدار بسیاری از تهران مانند بیابانکی و دیگران شاعران به اصفهان سفر کرده و در این همایش حضور دارند.
وی گفت: در نخستین همایش بین‌المللی شاعران فارسی‌زبان شاعران اصفهانی نیز حضور دارند که همراه با شاعران فارسی زبان در این همایش شعر خوانی می‌کنند.
سیدین‌نیا خاطرنشان کرد: برای آشنایی بیشتر شاعرانی که به اصفهان سفر می‌کنند، یک تور بازدید ازاصفهان و اصفهان گردی با هدف آشنایی بیشتر این شاهران با فرهنگ و هنر اصفهان، به عمل می‌آید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.