محمد محقق: گماشتن عناصر ضد وحدت ملی در کمیسیون‌‎های انتخاباتی ظلم بزرگ بود

گزارشگر:17 سرطان 1393 - ۱۶ سرطان ۱۳۹۳

حاجی محمد محقق معاون دوم داکتر عبدالله عبدالله می‌گوید که گماشتن عناصر ضد وحدت ملی در کمیسیون‎های انتخاباتی، یک «ظلم بزرگ» بوده است.
محمد محقق که از چهره‏های پر نفوس تیم اصلاحات و همگرایی است، در گفت‌وگوهای جداگانه‎یی با تلویزیون‎های «طلوع» و «یک» گفت که حامد کرزی از آغاز در پی تقلب بوده و دو تن از مقام‌های ارشد کمیسیون‎های انتخاباتی از سوی او مأموریت داشته‎اند به سود نامزد مورد حمایت کرزی تقلب کنند.mnandegar-3
استاد محقق، حامد کرزی را به تقلب به سود تیم رقیب متهم کرد و گفت که کرزی در همان آغاز شکل‎گیری تیم‎های انتخاباتی به من گفته بود که داکتر عبدالله به ارگ راه پیدا نخواهد کرد؛ اما من کمرم را برای انجام یک کار دُشوار بستم و کنار داکتر عبدالله ایستادم.
او در بخشی از مصاحبه‎اش گفته است که ما از تیم تحول و تداوم امتیاز نمی‌خواهیم؛ امتیاز خواستن از آن‌ها مانند گدایی‌کردن از یک گدا است؛ چون آن‎ها چیزی در دست ندارند تا به ما بدهند.
معاون دوم داکتر عبدالله عبدالله گفت که دو نفر مامور انجام تقلب در پروسۀ انتخابات شده‌اند که یکی ضیاءالحق امرخیل بود و دیگری هم ستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی است.
او، گماشتن ستار سعادت در رأس کمیسیون شکایت‏های انتخاباتی را اشتباه و «ظلم بزرگ» کرزی خواند و گفت که با وجود آن‌ها در پروسه، انتخابات معنی ندارد.
او در این مصاحبه‎ها گفت که اگر به‌خواست‌های تیم اصلاحات و همگرایی رسیده‎‏گی نشود، نتیجۀ انتخابات را نخواهند پذیرفت و مسوولیت پیامدهای بعدی به دوش حکومت، کمیسیون‏‎های متقلب و تیم متقلب خواهد بود.
او در بخشی از مصاحبه‎اش گفت که ما زورگو نیستیم؛ بل‌که زور و حکومت در دست اشرف‌غنی احمدزی است و او با انجام تقلب‌ها می‌خواهد به زور رییس‌جمهور شود.
تقلب میلیونی به سود تیم اشرف‌غنی احمدزی، پروسۀ انتخابات را به بن بست کشانیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.