استاد عطا محمد نور طی یک اعلامیه: خود را ملزم به اطاعت از دولت مشروع داکتر عبدالله می‌دانم

گزارشگر:18 سرطان 1393 - ۱۷ سرطان ۱۳۹۳

حماسه حضور پُرشور شما در هردو دور انتخابات ریاست جمهوری، درخور ِستایش و قدر دانی است. اما برخورد های غیر دموکراتیک و نفی کنندۀ ارزش‌های دموکراسی و مردم‌سالاری از سوی حکومت و کمیسیون نامستقل انتخابات، پا گذاشتن روی حق خود ارادیت شماست.
وقتی هیچ اراده‌یی برای جدا سازی رأی پاک و نا پاک و به محکمه کشانیدن تقلب‌کاران مشهود و بالفعل، به نظر نمی‌رسد، راهی جز تصمیم‌گیری توسط مردم برای آینده خود شان باقی نمی‌ماند.mnandegar-3
اقدام دیروز(روز دوشنبه) کمیسیون نا مستقل انتخابات مبنی بر اعلام نتایج ابتدایی پیش از جدا سازی، رأی سفید و سیاه، نه تنها یکبار دیگر باورمندی مردم را نسبت به آن نهاد از بین برد که دموکراسی و مردم‌سالاری را نیز جداً خدشه‌دار ساخت.
با توجه به باور مندی کاملی که هم در سطح ملی و بین المللی از کاربرد وسیع تقلب تا سطح دونیم میلیون رأی به نفع یک نامزد مشخص، وجود دارد، با تصفیه آن، آرای تیم تحول و تداوم زیر دو ملیون قرار می‌گیرد و برندۀ میدان، تیم اصلاحات و هم‌گرایی است. اما متأسفانه چنین اراده‌یی نه در کمیسیون انتخابات و نه در کمیسیون رسیده گی به شکایات، به دلیل هم‌سو بودن آنها با یکی از ستادها، وجود ندارد که سیاه و سفید را و یا حق و باطل را از هم تفکیک کنند.
پس با توجه به این امر و پس از همۀ تلاش‌هایی که ما برای قناعت حکومت، جامعه جهانی و کمیسیون‌ها از طریق مذاکره و گفت‌و گو برای حصول حق مردم خویش، بکار بستیم، به این نتیجه رسیدیم که تقلایی در کار است و هیچ تصمیمی برای پاس‌داری حق مردم به چشم نمی‌خورد. لذا چاره‌یی جز اعلام حکومت مشروع و مردمی، متصور نیست.
ما از همین حالا حکومت مشروع را با زعامت جناب داکتر عبدالله عبدالله اعلام می‌داریم و خود را ملزم به پیروی از آن می‌دانیم.
جناب حامد کرزی !
وقتی مردم تصمیم گرفتند که از بلخ تا هری، از کندهار تا بدخشان، از ننگرهار تا جوزجان، از غور تا بامیان، از فاریاب تا پکتیا، از کندز تا هلمند، از فراه تا نورستان و از هر گوشه‌یی این کشور تیم اصلاحات و هم‌گرایی را حمایت کنند و زمینه را برای تأسیس نظام مردمی فراهم کنند، حق دارند که امروز اراده آنان از سوی شما حُرمت گذاشته شود و با ارادۀ آنان محافظه کاری و بازی صورت نگیرد، بلکه با قاطعیت از حق آنان دفاع کنید. این حق مردم است و مسوولیت شما که حق را از باطل جدا سازید. اما دیده می‌شود که قطعاً چنین اراده‌یی در شما وجود ندارد.
جناب حامد کرزی و جامعه جهانی توجه داشته باشند که ما از عواقب هر اقدامی در مخالفت با حق مردم، قبلاً هُشدار داده بودیم، حالا که شخص حامد کرزی و کمیسیون‌های نا مستقل انتخابات به‌صورت گسترده در مهندسی انتخابات نقش داشته اند، و هیچ یک از دو طرف به شمول جامعه جهانی به صدای مردم پاسخ نداده اند، مسول عواقب اقدامات بعدی است.
هواداران تیم اصلاحات و هم‌گرایی و آنانی‌که به صدای ما لبیک می‌گویید!
ما در حالی‌که از هر خواست شما حمایت و به صدای تان لبیک می گوییم، توجه داشته باشید که در حرکت‌های بعدی که موازی با اعلامیه‌های تیم اصلاحات و هم‌گرایی، راه می‌افتد، ضمن رعایت نظم جامعه و حُرمت به شهروندان کشور، نکات آتی را در نظر داشته باشید:
ـ با نیروهای امنیتی و قوای مسلح کشور که از میان شما و برادران شماست و مسوولیت تأمین امنیت شما و نظم جامعه را بدوش دارند و همین گونه با نیروهای بین المللی که دوستان و همکاران شماست، برخورد نکنید. با آنان در تأمین امنیت و نظم جامعه همکار باشید. توجه داشته باشید که تأسیسات دولتی و غیر دولتی و مؤسسات بین المللی را آسیب نرسانید.
ـ به هیچ نهاد و مؤسسه دولتی که دارایی عامه است و با تلاش و سعی فراوان حاصل شده است، آسیب نرسانید. پاس‌داری از دارایی عامه را مسوولیت خود بشمارید.
ـ در هر حرکت تان، نشان دهید که شما شهروندان منظم و پاس‌دار قانون هستید، از هر حرکتی که منتج به بی نظمی می‌شود، بپرهیزید.
ما برای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی قربانی می‌دهیم تا فردای روشن این سرزمین، مبارزۀ مان را به یاد داشته باشد. نمی‌خواهیم تاریخ ما را جعل و تقلب، مزین کند. عدالت را سربرگ تاریخ می‌سازیم.

و من الله التوفیق
ستر جنرال عطا محمد نور
رییس عمومی شورای اجرائیه‌یی جمعیت اسلامی و والی بلخ

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.