داکتر عبدالله: در موضع ما هیچ تزلزلی روی نداده است

گزارشگر:28 سرطان 1393 - ۲۷ سرطان ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم اصلاحات وهمگرایی با اشاره بر توافق خود و داکتر اشرف غنی می‌گوید که در تعهد گذشته‌اش به مردم افغانستان هیچ تزلزلی رخ نداده است.
آقای عبدالله که پس از چاشت روز پنجشنبه در یک نشست خبری صحبت می‌کرد گفت: « ما به مردم وعده جداسازی رای پاک را از ناپاک داده بودیم و در آن هیچ تزلزلی در موقف ما رخ نداده است».mnandegar-3
او هرگونه معامله‌گری در شکست بن بست انتخاباتی را رد کرده و افزود: تعهد هر دو نامزد به ثبات و قانون مندی در کشور است و جریانات گذشته قسمی بود که احتمال یک بحران می‌رفت و حل آن بدون پا درمیانی آقای کری امکان نداشت.
عبدالله یادآور شد که تقاضای تیم اش تفتیش بخشی از صندوق های رای بود که طی یک موافقتنامه تخنیکی بر تفتیش کل آرا موافقت شد.
او با اشاره به شروع تفتیش صندوق‌ها بیان داشت: ناظرین تیم اصلاحات از تمامی بخش‌های این روند به شمول انتقال صندوق از ولایات نظارت می‌کنند.
رهبر تیم اصلاحات تاکید ورزید که تفتیش آرا با در نظر داشت ۱۶ مورد، مطابق به اصول و معیارهای جهانی انجام خواهد شد.
آقای عبدالله از روحیه خوب همکاری بین تیم اصلاحات و تیم تحول سخن زد و ابراز امیدواری کرد که حکومت وحدت ملی، مطابق توافق انجام شده و با در نظرداشت اصل شایسته سالاری طوری به میان آید تا کشور از حالت کنونی نجات یابد.
عبدالله در مورد پست ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات تصریح کرد: «موافقت صورت گرفته است که دو نفر از دو تیم، پست دارالانشا را نظارت کنند و به تمامی معلومات دسترسی داشته باشند. از تیم ما هم آقای وحید عمر معرفی شده است».
او عنوان داشت: موافقتنامه وقتی عملی می‌شود که نتیجه آرای مردم معلوم شود.
به گفته او، حکومت که مطابق توافقنامه به میان می‌‍آید؛ حالت برد برای هر دو طرف است. نه برد کامل برای طرفی یا باخت کامل برای طرف دیگر. موفقیت به شکل مساویانه شامل حال هر دو طرف می شود.
عبدالله تاکید ورزید که هر دو طرف روی اصول موافقتنامه توافق کرده و به آن پابند هستند.
آقای عبدالله یادآور شد که مردم با حفظ مسایل ملی به این توافق نگاه کنند که حق هیچ کسی در آن ضایع نشده است.
این در حالی است که روند تفتیش آرا زیر نظارت سازمان ملل از امروز آغاز شد و این روند حداقل سه هفته طول خواهد کشید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.