شورای امنیت ملی افغانستان: حضور مشاوران و نظامیان پاکستانی در صفوف تروریستان افزایش یافته است

- ۱۳ اسد ۱۳۹۳

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که پاکستان نه تنها در مبارزه با تروریسم با این کشور همکاری نکرده، بل حضور مشاوران و نظامیان پاکستانی در صفوف تروریستان افزایش یافته است.
در جلسۀ شورای امنیت ملی افغانستان که روز گذشته تحت ریاست حامد کرزی در ارگ برگزار شده، پاکستان به حمایت مستقیم از تروریسم و طالبان متهم شده است.
در اعلامیه‎یی که ارگ به رسانه‎ها فرستاده آمده است: mnandegar-3شورای امنیت ملی روی اسناد ارایه شده توسط ارگان‌های امنیتی کشور مبنی بر افزایش حضور نظامیان پاکستانی در صفوف طالبان غور نمود؛ مدارک بدست آمده نشان می‌دهد که حکومت پاکستان بر تعهدات خویش مبنی بر مبارزه علیه تروریستان پابند نبوده و برعکس نه تنها به فعالیت‌های حمایوی خویش از طالبان ادامه داده، بل‌که حضور نظامیان و مشاورین پاکستانی در صفوف تروریستان در افغانستان افزایش یافته است.
در این اعلامیه آمده است: افزون بر فعالیت‌های تخریبی و تداوم حمایت از تروریسم، ارتش پاکستان خلاف توافقات قبلی میان دو کشور، قوانین و اصول بین‌المللی و نقض ارزش‌های حسن همجواری، طی چند روز اخیر حملات توپخانه‌یی بالای ولسوالی‌های دانگام و شیگل ولایت کنر را افزایش داده است. شورای امنیت ملی این اقدام اردوی پاکستان را تجاوز آشکار علیه تمامیت ارضی کشور دانسته و تأکید نمود که با وجود باور به نزدیکی روابط میان مردمان دوکشور، دولت و مردم این سرزمین چنین حملات را در آینده بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
بر بنیاد این اعلامیه، در ادامه جلسه موضوع حمله اخیر حدود ۱۰۰۰ تن از تروریستان بالای ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار که با حمایت مشاورین پاکستانی طراحی گردیده بود، مورد بحث قرار گرفت.
شورای امنیت ملی در این اعلامیه گفته است که این عمل بزدلانه دشمنان قسم خورده افغانستان، با شهامت و فداکاری مردم غیور آن ولسوالی در همآهنگی با نیروهای دفاعی و امنیتی کشور به شکست مواجه گردید.
براساس این اعلامیه، در این حمله ۱۳۴ تن از تروریستان کشته و تلفات سنگینی به دشمن وارد گردید. شورای امنیت ملی همکاری ولسوال و مردم ولسوالی حصارک را با نیرو های دفاعی و امنیتی کشور در دفع حملات تروریستان به آن ولسوالی قدردانی کرد.
در پایان جلسه شورای امنیت ملی به نیروهای دفاعی و امنیتی کشور وظیفه سپرد تا در همآهنگی با هم برای تأمین امنیت در سراسر کشور و دفع حملات دشمنان مساعی بیشتر را به خرچ دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.