صحـبت محـرمانۀ کـریم خلیلی افـشا شـد/ دفتر کریم خلیلی: این صدا جعلی است

- ۱۳ اسد ۱۳۹۳

ستاد اصلاحات و همگرایی، فایل صوتی‌‌ منسوب به کریم خلیلی را منتشر کرده و او را به تقلب در انتخابات متهم کرده است.
در این نوار کریم خلیلی معاون دوم ریاست‎جمهوری، در یک صحبت محرمانه به جمعی از هوادارانش اطمینان می‌دهد که اشرف غنی احمدزی به هر وسیله ممکن، پیروز این انتخابات ساخته می‌شود. او در این نوار تاکید می کند که سخنانش محرمانه است و نباید افشا شود.mnandegar-3
اما ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله با نشر این سند، روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که محمد کریم خلیلی نیز در تقلب گسترده به نفع اشرف غنی احمدزی دست داشته است.
رییس ستاد اصلاحات وهمگرایی گفت: ما از اول نیز گفته بودیم که مثلت ارگ، کمیسیون انتخابات و تیم رقیب ما در تقلب دست داشته و نمی‌خواهند ملت افغانستان به آرزوی خود برسند.
وی تاکید کرد که فایل‌های صوتی و اسنادی که تیم اصلاحات و همگرایی در دست دارند، دقیق و مستند می‌باشد.
وی از سازمان ملل متحد خواست تا در این رابطه تحقیق کند و افزود: منابعی که این اسناد و مدارک را در اختیار آنان قرار داده بعد از تحقیقات سازمان ملل افشاء خواهد شد.
نصرالله بریالی ارسلایی گفت که این فایل صوتی واقعی است و هدف پخش آن این است که به مردم بگویند که «کمیسیون نام نهاد آله دست حکومت است» و در انتخابات به نفع نامزدی مشخصی تقلب کرده اند.
کریم خلیلی در این فایل صوتی می‎گوید: «من در جریانم که همه تلاش‌ها در درون حکومت و هم در درون کمیسیون‌ها و هم رییس‌جمهور کشور، نسبت به پیروزی تیم تحول دیدگاه موافقی وجود دارد».
در بخشی از این فایل صوتی از زبان محمدکریم خلیلی معاون رییس‌جمهوری افغانستان شنیده می‌شود که می‌گوید: من هم صحبت‌هایی با جلالتماب رییس جمهوری افغانستان داشتم و هم با دوستان جهانی {جامعه جهانی} و دوستان بین‌المللی ما به ما وعده کردند که با استفاده از هر ابزار و فرصتی باید به نفع این تیم استفاده صورت گیرد ولو که این ابزار خلاف سازوکارهای انتخاباتی باشد.»
خلیلی همچنین در بخشی از این فایل صوتی می‌گوید که دیگر در پیروزی تیم اشرف غنی احمدزی جای شک باقی نمانده است. دولت؛ جامعه جهانی و رییس‌جمهوری افغانستان در پیروزی این تیم دیدگاه مشترکی دارند.
خلیلی در این سخنان کوتاه از هواداران خود می‌خواهد که گفته‌هایش در این جمع محرمانه باقی بماند.
اما عباس بصیر رییس دفتر آقای خلیلی شام روز گذشته در یک نشست خبری، این فایل صوتی را جعلی خواند.
آقای بصیر گفت که تیم اصلاحات و همگرایی بخش‎هایی از اظهارات آقای خلیلی را گرفته و آن را جعل کرده است.
اما ستاد اصلاحات و همگرایی می‎گوید که باید این فایل صوتی از سوی نهادهای مسوول و مراجعی که در خارج از کشور توانایی بررسی این نوع اسناد را دارند، بررسی شود.
پیش از این نیز تیم اصلاحات و همگرایی مدارک و فایل‌های صوتی را از مقامات بلندپایه کمیسیون انتخابات که دست داشتن آنان را در تقلبات انتخاباتی نشان می‌داد؛ منتشر کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.