تفاوت هزینۀ سفر رؤسای‎‏جمهور افغانستان و پاکستان به لندن

گزارشگر:14 اسد 1393 - ۱۳ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3روزنامه دیلی میل گزارش داد، مالیات‌دهندگان انگلیسی صورت حساب ۵۳ هزار پوندی اقامت دو روزه رییس‌جمهوری افغانستان در سفر رسمی‌اش به لندن را پرداخت کرده‌اند.
حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان و هیأت همراهش در جریان مذاکرات با انگلیس و پاکستان، مهمان دولت لندن بودند و هتل می‌فر را به عنوان محل اقامتشان انتخاب کردند.
اتاق‌های این هتل پنج ستاره شبی ۷۰۰۰ پوند است و افراد مشهور و سلطنتی به شدت علاقمند اقامت در این هتل هستند. مالیات‌دهنده‌گان انگلیسی هزینه اقامت ۱۲ تن از این هیأت و دولت کابل هزینه اقامت ۲۸ تن دیگر را پرداخت کرده‌اند.
مهمانان پاکستانی به رهبری آصف علی زرداری، رییس‌جمهوری سابق اسلام‌آباد در هتل برکلی در کنسینگتون اقامت داشتند که گمان می‌رود صورت حساب آن‌ها به ۱۰ هزار پوند رسیده باشد.
افغانستان یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و سالانه کمک ۱۷۵ میلیون پوندی از انگلیس دریافت می‌کند. این صورت حساب ۵۳ هزار پوندی توسط وزارت امور خارجه انگلیس پرداخت و به درخواستی تحت قانون آزادی اطلاعات افشا شد.
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه انگلیس گفت: این هزینه برای کرزی و هیات همراهش که در نشست سه جانبه‌ای میان انگلیس، افغانستان و پاکستان شرکت داشتند، پرداخت شده است. این نشست در زمینه تقویت همکاری‌ها میان کابل و اسلام‌آباد، حمایت از روند صلح افغانستان و ایجاد صلح و ثبات در منطقه باعث پیشرفت شده بود.
اما کرزی در فبروری سال جاری میلادی با اعلام این مساله که حضور نیروهای ناتو در ۱۳ سال گذشته باعث بدتر شدن وضعیت افغانستان شده، خشم خانواده سربازان انگلیسی را برانگیخت.
جاناتان ایزابی، مدیر اجرایی ائتلاف مالیات‌دهنده‌گان انگلیس گفت: دیدارهای برون مرزی بخشی از دیپلماسی بین‌المللی هستند اما این بدان معنا نیست که مالیات‌دهندگان انگلیسی برای اقامت‌های لوکس باید چک سفید امضا بکشند. پرداخت چنین صورت حساب‌هایی برای مهمان‌هایی که هیچ تشکری از دولت انگلیس نمی‌کنند، آزاردهنده‌تر است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.