دستور شورای وزیران: صحت‌وسقم صدای منسوب به خلیلی بررسی شود

گزارشگر:14 اسد 1393 - ۱۳ اسد ۱۳۹۳

شورای وزیران به نهادهای مسوول دستور داده است که صدای منسوب به محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست‎جمهوری را بررسی کنند و صحت و ثقم آن را روشن سازند.
سخنگوی رییس‏جمهور کرزی می‏گوید که اتهام وارده بر معاون دوم رییس‌جمهور کرزی مبنی بر دخالت وی در پروسۀ انتخابات، بی‌اساس است.
ایمل فیضی روز گذشته به روزنامۀ ماندگار گفت، صدایی‌که در این باره نشر شده، ثابت‌کنندۀ مطلب خاصی نمی‌باشد و از جانب کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری نیز جعلی خوانده شده است.mnandegar-3
آقای فیضی ادعای صحت داشتن این صدا را رخنه در حریم شخصی و تهدید جدی به امنیت عامه خواند.
او گفت: «جعل کردن صدا جرم است و اگر صحت صدا تأیید شود، در آن صورت هم جرم بسیار بزرگ و یک کار زشت است؛ زیرا این رخنه استخباراتی در حریم یک شخصیت عامه است.»
سخنگوی رییس‌جمهور هم چنان گفته است که عاملان این کار باید مورد پیگرد جدی قانونی قرار گیرند.
او گفت که در این جای شک نیست که مقام‎های حکومت هر کدام تمایلی به یکی از دو نامزد انتخابات ریاست‎جمهوری داشته‎اند و دارند.
او افزود که این کار هرگز خلاف قانون نمی‌باشد و حق قانونی هر افغان است، اما اگر از وسایل و اختیارات دولتی و یا صلاحیت‌های حکومتی، علیه یک نامزد خاص و به سود نامزد دیگر ریاست‌جمهوری استفاده شود، خلاف قانون است.
روز یک‎شنبه تیم اصلاحات و همگرایی صدای منسوب به کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری را به نشر رسانید و ادعا کرد که وی نیز در انتخابات از یک نامزد خاص حمایت کرده است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.