دفتر سازمان ملل در کابل: به‌نتیجه رسیدن پروسۀ تفتیش بـرای آیـندۀ افغـانستان حـیاتی است

گزارشگر:15 اسد 1393 - ۱۴ اسد ۱۳۹۳

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان با اشاره به روند بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد صندوق‎ها به مرکز انتقال یافته است.
یان کوبیش رییس دفتر سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: به نتیجه رسیدن پروسۀ تفتیش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای آینده و ثبات سیاسی این کشور بسیار حیاتی است.mnandegar-3
بر اساس این اطلاعیه، کوبیش از کاندیداهای ریاست جمهوری خواسته تا از این روند حمایت و پشتیبانی کنند تا هرچه زودتر تکمیل شود.
در اطلاعیه آمده است: اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله و برخی از مقام‌های دولتی افغانستان نیز بر ادامه همکاری سازمان ملل در روند بازشماری آرای انتخابات افغانستان تاکید کرده‌اند.
بر اساس اطلاعیه یوناما، در زمان بن‌بست انتخاباتی افغانستان، دفتر سازمان ملل مسوولیت رایزنی و ارایه راهکار در روند بازشماری آرا را برای کمک و احترام به مردم افغانستان به عهده گرفت.
این اطلاعیه افزود: روند انتقال صندوق‎های رای از ولایت‎های افغانستان به کابل در حال تکمیل شدن است و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد صندوق‎ها به مرکز انتقال یافته است.
در اطلاعیه سازمان ملل به نقل از جیم فیشر یکی از کارشناسان ارشد بین‌المللی در بخش انتخابات نیز آمده است که طرح پیشنهادی دفتر یوناما در مورد معیارهای بازشماری و ابطال آرا مطابق با قانون اساسی افغانستان تهیه شده است.
به گفته وی، تصمیم در مورد اعتبار یا ابطال آرا بر اساس اسناد و مدارک فیزیکی و بصری که در جریان بازشماری آرا از ۲۳ هزار صندوق ثبت شده، اتخاذ خواهد شد.
از آغاز روند بازشماری تاکنون نزدیک به سه هزار صندوق رای از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در حضور نمایندگان هر دو کاندیدای ریاست جمهوری و ناظران ملی و بین‌المللی بازشماری شده است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.