عبدالله عبدالله: موفقیت موافقت‌نامۀ سیاسی بسته‌گی به صداقت دو جناح دارد

گزارشگر:19 اسد 1393 - ۱۸ اسد ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، روز شنبه اعلام کرد در پی امضای موافقت‌نامه سیاسی با اشرف غنی احمدزی، رقیب خود، انتخابات ریاست جمهوری مورد مناقشۀ کشور وارد مرحله جدیدی شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالله عبدالله که مدعی تقلب گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت:mnandegar-3 «درباره اوضاع مطمین هستم، اما نمی‌توانم بگویم در آخر راه هستیم. ما اکنون در آغاز یک مرحلۀ جدید هستیم.»
این نامزد انتخاباتی که اعتراضش به نتایج انتخابات باعث شد هشت میلیون و یک صد هزار رای بازشماری شود، گفت: «موفقیت بازشماری آراء بسیار مهم است. موفقیت موافقت‌نامۀ سیاسی اخیر نیز بستگی به صداقت دو جناح دارد.»
منظور وی این بود که موافقت نامه سیاسی وی و اشرف غنی تضمین‌کننده همه چیز نیست و ممکن است اختلاف نظرهایی بین آن دو در آینده نیز رخ دهد.
به موجب این توافق که با حضور جان کری وزیر امور خارجه امریکا که برای حل بحران انتخاباتی افغانستان برای دومین بار به این کشور سفر کرده بود، امضا شد قرار است دولت وحدت ملی در افغانستان تشکیل شود. این دولت وحدت ملی نیز قرار است برنامه گسترده‌یی برای اجرای اصلاحات ساختاری و برقراری صلح و امنیت و رشد اقتصادی و تامین خدمات در این کشور به اجرا بگذارد.
به موجب این توافق قرار است تا دو سال دیگر سمت نخست وزیری در افغانستان ایجاد شود. برای ایجاد سمت نخست وزیری باید تغییراتی در قانون اساسی افغانستان ایجاد شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.