دوامِ ازدواجِ شما به این ۷ مورد بسته‌گی دارد

گزارشگر:27 اسد 1393 - ۲۶ اسد ۱۳۹۳

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3۳ـ در جمع بحث یا دعوا نکنید

شک نکنید که همۀ آدم‌ها در زنده‌گی با اختلاف هایی با یکدیگر مواجه می‌شوند. قرار نیست هر چه شما دوست دارید، همسرتان هم دوست داشته باشد. یا برعکس. عدم تفاهم در همۀ زنده‌گی‌ها هست. با این‌که هر دو شما این اختلاف‌نظرها را قبول دارید، دلیلی وجود ندارد جلوِ دیگران هم آن را مطرح کنید. وقتی جلوِ دیگران بحث می‌کنید، خودتان پس از مدتی فراموش خواهید کرد، اما آن‌ها در ذهن‌شان می‌ماند و این موجب بدنامی شما و همسرتان می‌شود. وجهۀ اجتماعی خود را برای مسایل ساده یا حتا مهم خراب نکنید. مشاجره‌ها یا بحث کردن در مورد مسایلی که با هم اختلاف دارید را در خانه و تنهایی‌های خود انجام دهید.

۴ـ بخشش بزرگ‌ترین نعمت است
زن و شوهرهایی که به‌راحتی می‌توانند یکدیگر را ببخشند، رابطۀ طولانی‌تر و قوی‌تری هم دارند. باید این درک را داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. همۀ انسان ها اشتباه می‌کنند و باید این واقعیت را پذیرفت و درک کرد. با این دید، می‌توانید عشق بیشتری به همسر خود بورزید و از آرامش بیشتری در رابطۀ خود بهره بگیرید.

۵ـ همیشه با هم بخندید
احساسات خوب، به ویژه خندیدن موجب سرِ حال آمدنِ روح می‌شود. وقتی با فردی که دوستش دارید، می‌خندید و از رویدادهای شاد و لحظه‌های ناب لذت می‌برید، یک مهر تأیید بیشتر روی رابطۀ خود می‌زنید. برای هم لطیفه‌های جالب تعریف کنید. کلیپ‌های خنده‌دار تماشا کنید. به مکان‌های شاد و هیجان‌انگیز بروید و از تۀ دل با هم و در کنار هم به زیبایی‌های دنیا لبخند بزنید.

۶ـ رُک حرف بزنید
باید این را درک کنید که انسان‌ها قدرت خواندن فکرِ یکدیگر را ندارند. شما باید خواسته‌ها و نیازهای خود را به زبان بیاورید و سپس انتظار برآورده شدنِ آن‌ها را داشته باشید. این مشکل بین بسیاری از زوج‌ها وجود دارد که خیال می‌کنند طرف باید خودش بفهمد که من الان چه می‌خواهم یا چه نیازی دارم! نه این طور نیست، خیلی رک و صریح در مورد علاقه‌مندی‌ها، نیازها، خواسته‌ها و ایده‌های خود با همسرتان حرف بزنید. با هم همفکری کنید و برای انجام و برآورده کردنِ آن‌ها با هم تلاش کنید. قرار نیست برای هم معما طرح کنید و ببینید طرف این‌قدر آی‌کیو دارد که بداند در گوشۀ مغز شما چه می‌گذرد!

۷ـ متعهد باشید
یکی از مهم‌ترین مسایلی که در رابطۀ زناشویی و حتا دوستی‌ها باید رعایت کرد، تعهد است. یا شما قبول می‌کنید وارد رابطه‌یی بشوید یا قبول نمی‌کنید. وقتی تعهد می‌دهید و قول می‌دهید در همۀ لحظه‌های شادی و غم در کنار هم باشید، باید در جریان زنده‌گی هم این تعهد را عملاً نشان بدهید. زن و مرد باید بتوانند به یکدیگر تکیه و اعتماد کنند. تعهد، هستۀ اصلیِ روابط زناشویی است.

منبع: برترین‌ها

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.