فرمانده جدید ناتو در غرب کشور آغاز به کار کرد

گزارشگر:2 سنبله 1393 - ۰۱ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3جایگزین اسکوپینو فرمانده نیروهای ناتو در غرب افغانستان، با حضور مقامات نظامی ارشد داخلی و خارجی کار خود را آغاز کرد.
آنجلو اسکاردینو به عنوان فرمانده جدید نیروهای ناتو در غرب افغانستان، پس از این که جایگزین اسکوپینو شد، روز شنبه در حضور مقامات نظامی ارشد داخلی و خارجی کار خود را آغاز کرد.
اسکوپینو پیش از این به مدت شش ماه فرمانده نیروهای خارجی در غرب افغانستان بود و مسوولیت فعالیت‌ و عملیات‌های ناتو را در این منطقه به عهده داشت.
تاج محمد جاهد فرمانده ارتش در غرب کشور در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: اسکاردینو متعهد شده تا مانند گذشته حمایت های ناتو از نیروهای امنیتی غرب این کشور را ادامه دهد.
وی افزود: این مقام نظامی ایتالیایی متعهد شده تا مشاوره و فعالیت‌های نظامی ناتو در جهت پیشتیبانی عملیات‌های نیروهای افغان در نقاط مختلف ولایت‌های هرات، فراه، غور و بادغیس را ادامه دهد.
جاهد اظهار داشت: در حال حاضر هیچ یک از نیروهای خارجی در ۳۹ ولسوالی غرب کشور فعالیتی ندارند و تمامی آن‌ها در فرودگاه شیندند و در پایگاه مرکزی نیروهای ناتو در هرات مستقر هستند.
این فرمانده تاکید کرد: نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان توانایی برقراری آرامش و امنیت را برای مردم بدون حمایت نیرو‌های خارجی دارند.
بر اساس قوانین نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شماری (ناتو)، برخی از مقامات این پیمان در غرب افغانستان هر شش ماه جایگزین می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.