در ۲۴ ساعت ۴ زن در هرات به قتل رسیده است

گزارشگر:3 سنبله 1393 - ۰۲ سنبله ۱۳۹۳

مسوولان آمریت جنایی فرماندهی پولیس ولایت هرات می‌گویند، در بیست‌وچهار ساعت گذشته در این ولایت چهار زن جوان به دلایل مختلف کشته‌شده و عاملین آن تحت پیگرد پولیس قرار دارند.
آنان می‌گویند، این افراد به وسیله فیر مرمی و چاقو در مناطق مختلف این ولایت کشته شده اند ولی تاکنون انگیزه این واقعات روشن نشده است.
پولیس توانسته دو تن را به ظن یکی از این واقعات بازداشت کند و عاملین دو قضیه دیگر فراری اند و نیروهای امنیتی تاکنون نتوانسته آنان را بازداشت کند.mnandegar-3
سیدگل هاشمی آمر جنایی فرماندهی امنیه ولایت هرات می‌گوید، دو تن از این زنان در کمپ مسلخ در مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه کشته شدند.
آقای هاشمی گفت، نیرو های امنیتی دو تن را که از اقارب نزدیک این زنان بوده اند،، بازداشت کرده و تحقیقیات بخاطر روشنایی بیشتر این قضیه جریان دارد.
آمر جنایی فرماندهی امنیه هرات همچنان گفت، یکی دیگر از زنان به وسیله فیر مرمی توسط شوهرش به قتل رسیده و عامل قضیه از محل حادثه فرار کرده است.
به گفته آمر جنایی هرات یکی دیگر از کشته گان یک خانم بیوه است که بیست و چهار سال عمر داشته است.
او می گوید، این خانم که نمی خواست با پسر مامای خود ازدواج کند از سوی وی به قتل رسیده و نیرو های امنیتی به دنبال گرفتاری آن هستند.
با این حال گل احمد رامش یکی از مسوولان ریاست دادستانی استیناف ولایت هرات می گوید خشونت در سال جاری نسبت به سال گذشته در این ولایت افزایش یافته است.
آقای رامش می‌گوید، در پنج ماه اول سال جاری خورشیدی ۱۲۹ واقعه خشونت علیه زنان در این ولایت به ثبت رسیده در حالیکه این ارقام در سال گذشته به یک صد و نزده واقعه می رسید.
آقای رامش همچنان گفت، تنها در سال جاری سیزده زن به دلایل مختلف به قتل رسیده در حالیکه قتل زنان در سال گذشته به هشت تن بوده است.
با این حال، مسوولان در شفاخانه حوزه‌یی هرات می‌گویند، اجساد زنان کشته شده به بخش سرد خانه انتقال داده شده که دو تن از آنان به وسیله سلاح سرد، یک تن به وسیله چاقو و یک تن دیگر شان توسط فیر مرمی کشته شده اند.
ولایت هرات از جمله ولایاتی در افغانستان است که بیشترین آمار خشونت علیه زنان در آن به ثبت رسیده است؛ اما نهادهای حمایت از حقوق زنان در این ولایت نمی‌پذیرند که هرات نسبت به ولایات دیگر افغانستان بیشترین موارد خشونت علیه زنان را داشته باشد، بکله آنان ادعا می‌کند که این ارقام بیشتر به‌خاطر فعالیت‌های نهادهای حقوق زنان و آگاهی مردم نسبت به حقوق‌شان به ثبت می‌رسد.
با همه این‌ها ولایت هرات که روزگاری یکی از ولایاتِ امن در افغانستان به شمار می‌رفت حالا وضعیت دیگری را به خود گرفته است.
مردم این ولایت تنها از خشونت علیه زنان نگران نیستند، بل‌که در این اواخر ترورهای سازمانده یافته از سوی مردان مسلح ناشناس، امنیت مردم این ولایت را به مخاطره انداخته و انتقادات‌شان را نسبت به عملکرد نیروهای امنیتی بلند کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.