روند ابطال آرا آغاز شد ۷۲ مـحل رای‌گیـری باطـل شـد

گزارشگر:4 سنبله 1393 - ۰۳ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3معاون کمیسیون مستقل انتخابات با اعلام بازشماری ۶ هزار صندوق رای گفت: از بررسی ۳ هزار و ۷۴۸ محل رای‌گیری تاکنون ۲هزار ۸۷۶ محل پذیرفته شده و ۷۲ محل دیگر باطل شده است.
عبدالرحمن هوتکی معاون کمیسیون انتخابات با اعلام بازشماری ۶ هزار صندوق رای گفت: از بررسی ۳ هزار و ۷۴۸ محل رای‌گیری تاکنون ۲هزار ۸۷۶ محل پذیرفته شده و ۷۲ محل دیگر باطل شده است.
وی افزود: از ۸۷۲ محلی که مورد پذیرش قرار نگرفته است، ۷۲ محل رای‌گیری باطل شد همچنین ۶۹۷ محل دیگر دوباره بازرسی شد و ۱۰۳ محل دیگر نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.
هوتکی از آماده‌گی کمیسیون انتخابات برای پایان روند بازشماری آرای انتخابات این کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۹هزار و ۵۰۰ فهرست معیار بررسی ( چک لیست) برای ابطال آرا وارد سیستم جمع بندی نتایج انتخابات شده است.
نتایج روند ابطال آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی اعلام می‌شود که در هفته‌های اخیر همواره تیم انتخاباتی «اصلاحات و همگرایی» از تقلب در روند بازشماری آرا انتقاد کرده و تیم انتخاباتی «تحول و تداوم» نیز بر شفافیت و پذیرفتن نتیجه تاکید کرده است.
عدالت و شفافیت را در نظر گیرید!
در این حال، کمیسیون شکایات انتخاباتی از کمیسیون انتخابات می‌خواهد تا در تصمیم‌گیری‌های خود زمینه تامین عدالت و شفافیت را فراهم سازد.
نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات طی یک نشست خبری اظهار داشت که کمیسیون انتخابات باید جلسات رسیدگی خود را به شکل علنی و با شفافیت کامل به پیش برد.
آقای محسنی تصریح نمود: « انتظار ما این است، آن چه که در نتیجۀ تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات به دست می‌آید کم ترین اعتراض و کم ترین شکایات را برانگیزد».
وی تاکید نمود: در صورتی‌که نامزدان ریاست جمهوری، نسبت به کارکردهای کمیسیون انتخابات و تصامیم آن ها شکایتی داشته باشند؛ آنان موظف اند که به این شکایات‌ها در اسرع وقت رسیدگی کنند.
سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی همچنین تاکید نمود که کمیسیون شکایات انتخابات آماده‌گی کامل دارد تا بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات به صورت شبانه روزی به شکایات انتخاباتی رسیدگی نموده و کارهای خود را نهایی سازد.
آقای محسنی از کمیسیون انتخابات و نامزدان ریاست جمهوری خواست تا هرچه سریع تر، پروسۀ انتخابات را به پایان برساند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.