غرق در امواج موذی

گزارشگر:4 سنبله 1393 - ۰۳ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3

بخش دوم

تکلیف تبلت‌ها چه می‌شود؟
هر بار که در حال استفاده از تبلت‌تان هستید و صفحۀ جدیدی را باز می‌کنید یا رفرش می‌کنید، امواج الکترومغناطیسی در حال ساطع شدن هستند. این امواج در مورد آی پدهایی که به وای فای متصل‌اند، حتا موقعی که دستگاه خاموش است هم ساطع می‌شود.
این کمپیوترهای کوچک موارد استفادۀ زیادی دارند، به خصوص برای گروه سنی کودکان که عاشق بازی کردن با تبلت‌ها هستند. شاید اگر طرف‌داران تبلت‌ها را گروه‌بندی کنیم، کودکان بیشتر از بقیه در معرض تابش امواج الکترومغناطیسی قرار داشته باشند؛ به خصوص که اغلب اوقات این دستگاه‌ها را نزدیک به بدن‌شان نگه می‌دارند. از آن‌جا که مشخص نیست چه مقدار تابش این امواج می‌تواند دردسرساز باشد، میزان استفادۀ استندردی برای این دستگاه‌ها هم اعلام نشده است.

اولین نشانه احساس سرگیجه یا تهوع
در انترنت گروه‌های اجتماعی آنلاینی هستند که از اعضای‌شان می‌خواهند تجربیات‌شان را دربارۀ استفاده از این تکنالوژی‌های تازه‌وارد با بقیه به اشتراک بگذارند. بارها دیده شده است کاربران اعلام کرده اند که بعد از استفاده از تبلت یا آی پد حالت تهوع پیدا کرده اند یا دچار سرگیجه شده اند. البته هنوز تحقیقات دربارۀ این مشکلات چیزی را ثابت نکرده و بعضی‌ها دلیل این مشکلات را در بالا و پایین کردن صفحه‌ها و نوری که به صورت متقاطع به چشم تابیده می‌شود، می‌دانند.
در مقابل این افراد، بعضی از پزشکان گفته اند ممکن است تعدادی از افراد بیشتر از بقیه نسبت به امواج الکترومغناطیسی حساسیت داشته باشند. این افراد حتا ممکن است بی‌خوابی، میگرن و خسته‌گی مفرط را هم تجربه کنند که البته دلیل بالینی ندارد.

رژیم‌تان را آنتی اکسیدانی کنید!
چه به این امواج حساسیت داشته باشیم و چه حساسیتی در کار نباشد، باید به خاطر داشته باشیم که وظیفه داریم از خودمان مراقبت کنیم. اولین راه حلی که برای مراقبت کردن از خودمان و اطرافیان‌مان در مقابل این اشعه‌ها می‌توانیم داشته باشیم، رژیم غذایی ماست. می‌گویید چه ربطی دارد؟ رژیم غذایی مناسب می‌تواند مقاومت بدن را بالا ببرد و ایمنی‌اش را تقویت کند.
افرادی که مرتباً در معرض این امواج هستند، باید رژیم‌های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها را انتخاب کنند. دلیل این انتخاب این است که آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را خنثا می‌کنند و به این امواج اجازه نمی‌دهند به DNA آسیبی برسانند.
به هیچ‌وجه دست از سر سبزیجات و میوه‌ها برندارید؛ به خصوص موادی که رنگ‌های روشن تری دارند. این مواد شامل مقادیر بیشتری از آنتی اکسیدان‌ها هستند. تحقیقات نشان داده‌اند رزماری یکی از محصولاتی است که از آنتی اکسیدان‌ها غنی شده است. داشتن رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها ایمنی بدن را بالا می‌برد، مانع احتقان می‌شود و در عین حال از DNA شما به خوبی مراقبت می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.