تیم تحول و تداوم دلگرم شارت‌های روزانۀ کمیسیون بی‌اعتبار است

گزارشگر:9 سنبله 1393 - ۰۸ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3تیم اصلاحات و همگرایی می‌گوید که تیم تحول و تداوم با شایعه‎پرانی می‎خواهد وانمود سازد که آن‌ها دوم‌شدن را پذیرفته‌اند؛ درحالی که شرایط این تیم سخت‌تر از گذشته شده است.
فاضل سانچاره‎کی سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی گفته است: « امروز (دیروز) گفت‌وگوهای دو تیم انتخاباتی ادامه یافت. سخنگوی تیم تحول از بن بست مذاکرات سخن گفته؛ اما من بن بستی ندیدم. هیأت چهار نفری دیروز و امروز مذاکره کردند؛ موارد اختلافی نشانی و برجسته شد و هر دو طرف این موارد را با رهبری‌ خود در میان گذاشته و راه‌های دستیابی به تفاهم را بررسی کردند و مجدداً وارد گفت‌وگو شدند و احتمالاً این مذاکره دوام می‌یابد.»
آقای سانچاره‏کی همچنان در صفحۀ فیسبوکش نوشته که نامزدان ریاست‌جمهوری و یان کوبیش و سفیر امریکا مشترکاً بعد از ظهر امروز (دیروز) دیدار کرده و پیرامون راه‌های بیرون رفت از معضل کنونی تبادل نظر کردند.
سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی گفته که دیروز هم جان کری وزیرخارجه امریکا با داکتر عبدالله تماس تلفنی داشت و از ناراحتی و شکایت تیم تحول و تداوم سخن گفت و از ضرورت تفاهم و انعطاف…
سانچاره‏‎کی نوشته که روز شنبه یک‌بار دیگر ما ادامۀ تفتیش و ابطال آراء را بی‌معنی و تمسخر‌آمیز تلقی نموده و تأکید کردیم که نتیجه یک چنین تفتیش و ابطال بی‌معنا را بی‌اعتبار می‌دانیم.
او نوشته است: متخصصین ملل متحد اسناد ما را موثق دانسته‌اند و کار عملی بالای این اسناد آغاز شده است، در صورتی‌که اسناد مذکور نافذ گردد بیشتر از یک میلیون رأی‌های تقلبی از سیستم خارج می‌شود، بدون تطبیق این اسناد انتخابات بی‌اعتبار می‌شود، یک عضو ارشد تیم اصلاحات تهدید کرده است که اگر نهادهای بین‌المللی به این اسناد توجه نکنند، موضوع را به دادگاه‌های بین‌المللی از جمله هاگ خواهند کشانید.
آقای سانچاره‎کی با انتقاد از تیم رقیب‌شان گفته است: تیم تحول برای پوشاندن ناکامی و شکست خود، امروز شایعه کرد که گویا ما خواستار صلاحیت‌های بیشتر برای رییس اجرایی شده‌ایم تا وانمود سازد که ما نقش دوم را پذیرفته‌ایم؛ اما اعضای تیم مذاکره‌کننده می‌دانند که ما خواستار یک چارچوب متعادل هستیم و شرایط خود را سخت‌تر ساخته‌ایم.
به گفتۀ او، تیم تحول به بررسی‌های کمیسیون و به شارت‌های روزانه این نهاد بی‌اعتبار دل‌گرم شده است تا شاید در پایان، این تیم را برنده اعلام کند، اما نمی‌‌‌داند که اولاً کمسیون قدرت اعلام یک نتیجه مقلوب را نخواهد داشت و ثانیاً چنین نتیجه‌یی پای در هوا خواهد ماند و کسی آن را نمی‌پذیرد.
این سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی گفته که روز شنبه یک بار دیگر فشارهای بین‌المللی بر هردو نامزد تشدید گردید که هر چه زودتر به توافق برسند و تا زمانی‌که چنین توافقی صورت نگیرد نتیجه بررسی‌ها اعلان نخواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.