طالبان ۱۱ کارگر را در فراه به رگبار بستند

گزارشگر:9 سنبله 1393 - ۰۸ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3معاون والی ولایت فراه اعلام‌ کرد که گروه طالبان در این ولایت یک موتر کارگران را به رگبار بستند که در نتیجه آن دست کم ۸ نفر کشته و ۷ نفر زخمی شدند. سخنگوی والی این ولایت تعداد کشته شده‌گان را ۱۱ نفر ذکر کرده و گفته است که ۴ نفر در این حادثه زخمی شده‌اند.
یونس رسولی، معاون والی ولایت فراه اعلام‌ کرد که افراد وابسته به گروه طالبان کارگران عادی را در ولسوالی پشت کوه ولایت فراه صبح روز شنبه، به گلوله بستند که هشت نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.
جاوید افغان، سخنگوی والی فراه به بی‌بی‌سی گفت که در این حادثه ۱۱ نفر کشته و ۴ نفر زخمی شده‌اند. به گفته او، قربانیان افراد غیر نظامی بودند که به سمت ایران در حرکت بودند.
آقای افغان گفت که این افراد از ولسوالی پشت کوه ولایت فراه بودند.
ولی آقای رسولی درباره هویت این افراد گفت که این کارگران در طول هفته در منطقه میل، مرز میان ایران و افغانستان مشغول کار بودند و روزهای پنجشنبه برای دیدار با خانواده‌هایشان به خانه خود باز می‌گشتند و روز شنبه دوباره به سرکار می‌رفتند.
او افزود که روز شنبه، نیز این کارگران سوار یک موتر باربری نوع کاماز بودند که حوالی ساعت هفت صبح در مسیر رفتن به سمت کار، گروه طالبان از چندین طرف آنان را به رگبار می بندند.
آقای رسولی افزود که در ابتدا ۶ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شده بودند، ولی دو نفر از زخمی‌ شده‌گان نیز بعداً جان دادند.
معاون والی فراه گفت که این افراد جوالی بودند که در مرز به ازای باری که جابجا می‌کردند، مزد دریافت می‌نمودند تا روزگار را سپری کنند.
چند روز قبل نیز مقامات این ولایت گفتند که گروه طالبان یک ملا امام مسجد را در روستایی کنسک ولسوالی بالا بلوک ولایت فراه سر برید.
جاوید افغان گفت که مولوی غلام فاروق پیش نماز یک مسجد، صبح روز سه شنبه گذشته بعد از ختم نماز صبح در راه مسجد به خانه‌اش بود که توسط افراد گروه طالبان ربوده شده و بعد سر بریده شد.
او افزود که آقای فاروق علیه گروه طالبان تبلیغ می‌کرد و دلیل این اقدام گروه طالبان نیز موضع گیری او در مقابل آنان بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.