محمد محقق: اعلام نتیجۀ تقلب افغانستان را تجزیه می‌کند

گزارشگر:12 سنبله 1393 - ۱۱ سنبله ۱۳۹۳

معاون دوم داکتر عبدالله عبدالله در تازه‌ترین اظهارت خود در رابطه با انتخابات اظهار داشت: گفت‌وگوهای سیاسی میان دو تیم انتخاباتی شکست خورده و اعلام نتیجه انتخابات، افغانستان را به سمت تجزیه پیش خواهد برد.
محمد محقق معاون دوم داکتر عبدالله عبدالله در تازه‌ترین اظهارت خود در رابطه با انتخابات اظهار داشت: گفت‌وگوهای سیاسی میان دو تیم انتخاباتی شکست خورده است.mnandegar-3
وی در گفت‌وگو با رویترز افزود: در حال حاضر روند سیاسی انتخابات افغانستان با بن‌بست مواجه شده و راهی برای برون‌رفت از آن به نظر نمی‌رسد.
آقای محقق تأکید کرد: افغانستان با اعلام نتایج انتخابات از سوی افراد متقلب، درگیر بحران خواهد شد و در صورت اعلام این نتایج، افغانستان تجزیه می‌شود.
این چندمین‌باری‌ است که محمد محقق در مورد اعلام نتیجۀ تقلب هشدار می‌دهد.
عطا محمد نور، والی بلخ نیز دیروز از هواداران تیم اصلاحات و همگرایی خواست تا آمادۀ اعتراض‌های سبز و نارنجی باشند.
او اعلام کرد که با تمام توان از آرای پاک مردم دفاع خواهند کرد.
برخی از فرماندهان جهاد و مقاومت نیز ابراز برای دفاع از آرای مردم ابراز آماده‌گی کرده‌اند.
امان الله گذر از اعضای مجلس اعلام کرد که حتا اگر به قیمت جانش تمام شود، از آرای مردم دفاع می‌کند.
روز دوشنبه فاضل سنچارکی، سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی در یک نشست خبری اعلام کرد که نتایج انتخابات را نخواهند پذیرفت و اگر تا امروز (دیروز) به خواست‌های آنان رسیده‌گی نشود تصمیم جدی اتخاذ خواهند گرفت.
آنها دیروز تمامی مذاکرات سیاسی‌شان را با تیم تحول و تداوم قطع کردند.
از سویی، تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف‌غنی احمدزی، نپذیرفتن نتیجه انتخابات را سرپیچی از قانون دانسته و اعلام کرده است که اعلام نتایج انتخابات از سوی آن‌ها قابل پذیرش خواهد بود.
به نظر می‌رسد با اعلام‌شدن نتیجۀ انتخابات افغانستان وارد بحران عمیق سیاسی شود. بحرانی که از کنترل همۀ طرف‌ها خارج خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.