نی: کمک‌های ناتو به افغانستان مشروط به حفظ آزادی بیان باشد

- ۱۵ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3دفتر حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان(نی)، از سازمان ناتو می‌خواهد تا کمک‌هایش به افغانستان را مشروط به حفظ و تقویت آزادی بیان در کشور سازد.
مجیب خلوتگر رییس دفتر نی در یک نشست خبری در کابل، خواهان ادامه همکاری‌های جامعه جهانی در بخش تقویت و حفظ آزادی بیان در افغانستان شد.
آقای خلوتگر از سران ناتو می‌خواهد در نشست ولز، ادامه کمک‌های خود به افغانستان را مشروط به حفظ و تقویت آزادی بیان در افغانستان سازند.
آقای خلوتگر تصریح نمود: « درخواست دفتر نی از نشست ولز این است که کمک‌هایی که به افغانستان می‌شود، تحت شرایطی به افغانستان داده شود؛ چه در بخش ملکی و چه در بخش نظامی».
رییس دفتر نی افزود: « شرایط طوری باشد که دولت افغانستان و به خصوص بخش نظامی افغانستان متعهد باشند که حقوق بشری از جمله حق آزادی بیان را رعایت کنند تا این کمک ها را دریافت کنند».
افزایش خشونت در برابر خبرنگاران
در همین حال، رییس دفتر نی از افزایش ۶۳ درصدی خشونت علیه خبرنگاران خبر داده و بیان داشت: «قتل خبرنگاران نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است».
به گفتۀ آقای خلوتگر: از سال ۲۰۰۲ میلادی بدین سو به طور اوسط ، سالانه ۳ خبرنگار در افغانستان به قتل می رسیدند که متاسفانه آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۶ خبرنگار به قتل رسیده است.
آقای خلوتگر مدعی است که در حملۀ گروهى انتحارى بر ریاست امنیت ملى ولایت غزنى که روز پنجشنبه در غزنی اتفاق افتاد نیز بالای ۵ خبرنگار از سوی منصوبین امنیت ملی خشونت صورت گرفته است.
گفتنی است که براساس معلومات مقامات امنیتی غزنی، ساعت شش بامداد پنجشنبه گروهی از افراد مسلح نخست یک موتر مملو از بمب را در مقابل ریاست امنیت ملى منفجر ساخته و بعداً حمله گروهى را آغاز نمودند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.