وزیر دفاع در جلسۀ شورای امنیت ملی: از حملات پاکستان به سران ناتو شکایت کردم

گزارشگر:17 سنبله 1393 - ۱۶ سنبله ۱۳۹۳

وزیر دفاع ملی در جلسۀ شورای امنیت ملی افغانستان که روز گذشته تحت ریاست حامد کرزی برگزار شده بود، از نتایج کنفرانس سران ناتو در ویلز بریتانیا ابراز خرسندی کرده است.
براساس خبرنامۀ ارگ، در جلسه، وزیر دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان در باره سفر هیأت افغانی به کنفرانس سران کشورهای ناتو در شهر ویلز بریتانیا، گزارش داد. وی از نتایج کنفرانس سران ناتو برای افغانستان ابراز رضایت نموده mnandegar-3و گفت که کشورهای عضو ناتو کمک سالانه‌شان به نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را تا سال ۲۰۱۷ از ۴٫۱ به ۵٫۱ میلیارد دالر افزایش دادند.
همچنان سران کشورهای عضو ناتو از اعلامیه مشترک کاندیدان ریاست‌جمهوری پیرامون ایجاد حکومت وحدت ملی استقبال نمودند. وزیر دفاع ملی کشور گفت که وی در اجلاس ناتو خواهان اقدام جدی کشورهای عضو این سازمان برای توقف حملات توپخانه ای پاکستان بر خاک افغانستان گردید.
در ادامه جلسه، موضوع تأمین امنیت بند سلما مطرح گردید. وزیر انرژی و آب گزارش داد که اخیراً فعالیت‌های تروریستی در نواحی نزدیک به این بند که قرار است به زودی افتتاح گردد، افزایش یافته است. شورای امنیت ملی فیصله کرد تا نیرو های امنیتی کشور با تمامی امکانات برای تأمین امنیت پروژه ملی بند سلما به طور فوری اقدام کنند.
در اخیر جلسه مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان از نشست اخیراش با مقامات بلند پایۀ امنیتی کشور جمهوری مردم چین، به طور مفصل گزارش داد. شورای امنیت ملی در راستای مبارزه مشترک افغانستان و چین و گسترش همکاری همه جانبه با این کشور در برابر تروریسم در منطقه، تأکید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.