خلیل‌زاد و پول‎هایی‌که به کیسۀ همسرش فرستاده است!

- ۲۱ سنبله ۱۳۹۳

زلمی خلیل‌زاد، سفیر سابق امریکا در افغانستان، عراق و سازمان ملل به اتهام پولشویی حدود ۱٫۵ میلیون دالر تحت بازجویی قرار گرفته است.
زلمی خلیل‌زاد ۶۳ ساله، بیست‌وششمین سفیر امریکا در سازمان ملل بود و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ خدمت کرد. وی پیش از آن در دوران ریاست جمهوری جورج بوش نماینده امریکا در افغانستان و عراق بود که عالی‌ترین مقامی بود که یک امریکایی مسلمان با اصلیتی افغانی در دولت بوش داشت.mnandegar-3
هفته‌نامه اتریشی پروفیل (Profil) روز دوشنبه گزارش داد که خلیل‌زاد از سوی وزارت دادگستری امریکا تحت بازجویی قرار گرفته و پس از آن یک دادستان اتریشی در گفت‌وگو با اسوشیتدپرس، آن را تایید کرد.
زلمی خلیل‌زاد که هم اکنون رییس و مدیر اجرایی انجمن خلیل‌زاد است، متهم شده است که حدود ۱٫۴ میلیون دالر را به صورت غیرقانونی به حساب همسرش واریز کرده است که این پول طبق گزارش هفته‌نامه اتریشی، مربوط به فعالیت‌های خلیل‌زاد با شرکت‌های عراقی و اماراتی بوده است.
براساس گزارش رسانه‌ها، خلیلزاد متهم شده است که از طریق حساب بانکی همسرش در وین اقدام به پولشویی کرده است.
بر اساس اسناد دادگاه که به دست مجله پروفیل رسیده، مقامات اتریشی چندین حساب مربوط به شرل بنارد همسر امریکایی خلیلزاد را مسدود کرده‌اند.
هولگر بیلز وکیل مدافع بنارد در این رابطه گفته است که مقامات امریکایی تاکنون مدارک و شواهد محکمی علیه موکل وی ارایه نکرده‌اند.
انتظار می‌رود که نتیجه درخواست تجدیدنظر بنارد برای بازگشایی حساب بانکی وی به زودی اعلام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.