دستۀ انتخاباتی اصلاحات و همگرایی: تیم تحول و تداوم مسایلی را مطرح می‎کند که از پذیرش خارج است

گزارشگر:23 سنبله 1393 - ۲۲ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3عضو تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و رییس تیم مذاکره کننده سیاسی این تیم در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: ما علاقه‌مندیم که مذاکرات سیاسی را همین امروز به پایان رسانده و نتیجه را به سمع و نظر مردم افغانستان برسانیم.
سیدحسین عالمی بلخی عضو ارشد و رهبر تیم مذاکره‌کننده سیاسی عبدالله عبدالله در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: ما علاقه‌مندیم که مذاکرات سیاسی را همین امروز به پایان رسانده و نتیجه را به سمع و نظر مردم برسانیم.
وی افزود: موانعی که برسر راه مذاکرات سیاسی قرار دارد از جای دیگری منشعب می‌شود و تیم مقابل مسایلی را مطرح می‌کند که از چارچوب و توان ما برای رسیده‌گی و پذیرش خارج است.
عالمی بلخی اظهار داشت: در حال حاضر کسانی هستند که روند مذاکرات سیاسی برای رسیدن به تفاهم را به طور غیرمستقیم میان کاندیداها به پیش می‌برند.
وی تأکید کرد: وضعیت فعلی افغانستان دیگر برای مردم این کشور قابل تحمل نیست و باید هرچه سریع‌تر در مورد مشکلات و اختلافات داخلی چاره‌اندیشی شود.
عضو ارشد ستاد انتخاباتی عبدالله اظهار داشت: نتیجه غیرشفاف و مشکوک انتخابات به هیچ وجه برای تیم اصلاحات و همگرایی قابل قبول نخواهد بود و باید برای بدست آوردن راه حل و ادامه یافتن مذاکرات، صداقت به شکل ملموسی بوجود آید.
عالمی بلخی در ادامه سخنان خود از تمام دست‌اندرکاران انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان خواست تا به مردم این کشور توجه بیشتری نموده و با در نظر گرفتن شرایط ملت افغانستان تصمیم‌گیری کنند.
وی اذعان داشت: چند موضوع مهم در این میان مطرح است، یکی اینکه اسناد منتشر شده از سوی تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی مشخصاً نشان خواهد داد که چه کسانی و در چه جایگاهی دخیل در امر تقلب در انتخابات افغانستان هستند و دوم بحث صلاحیت و کفایت اعضای عالی رتبه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان است.
عضو ارشد تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و رییس تیم مذاکره کننده سیاسی این تیم تأکید کرد: رییس کمیسیون مستقل انتخابات در چندین برنامه زنده تلویزیونی گفته است که ما قبول داریم در ولایاتی با تقلب مواجه شده‌ایم و حتی نام تعدادی از آن‌ها را نیز به زبان آورده است.
این در حالی است که سریر احمد برمک یکی از اعضای عالی‌رتبه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: به احتمال زیاد پس از پایان روند رسیده‌گی و ابطال آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، نتایج نهایی انتخابات اعلام خواهد شد و منتظر توافق کاندیداها نخواهیم ماند.
نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز در این خصوص اظهار داشت: کمیسیون مستقل انتخابات درنظر دارد تا مسوولیتی را که به آنان محول شده را به خوبی و بدون هیچگونه تنشی به پایان برساند و در هر صورت برای نائل آمدن به این امر تلاش خواهد کرد و اعلام نتایج نهایی انتخابات را محدود به توافقنامه سیاسی نخواهد کرد.
از سوی دیگر، تیم انتخاباتی تحول و تداوم به رهبری اشرف‌غنی احمدزی مدعی است که اسناد ارائه شده توسط تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی محکمه پسند نبوده و از آن‌ها خواسته است دوباره به روند مذاکرات سیاسی بازگردند و نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان را بپذیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.