ادامۀ حملات موشکی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان

گزارشگر:1 میزان 1393 - ۳۱ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3مقامات امنیتی ولایت کنر اعلام کردند: از شب گذشته تاکنون بر اثر حملات موشکی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، ۲۵ موشک به مناطق مرزی کشور اصابت کرده است.
عبدالحبیب سیدخیلی فرمانده پولیس ولایت کنر گفت: در اثر حملات موشکی نظامیان پاکستانی به ولسوالی «اسمار» ولایت کنر تعداد زیادی منزل مسکونی تخریب شده و ساکنان این مناطق به خاطر حفظ جان خود مجبور به ترک محل زندگی‌شان شده‌اند.
وی افزود: تاکنون گزارشی از تلفات جانی به دست مقامات مسوول نرسیده، اما به دلیل اثابت موشک‌های نظامیان پاکستانی به مناطق مسکونی یک زن ۲۰ ساله به شدت مجروح شده است.
چندی پیش عمر داوودزی در پارلمان افغانستان اعلام کرد: شورای امنیت ملی افغانستان در خصوص حملات و مداخلات نظامی نیروهای پاکستان به خاک افغانستان تصمیم‌گیری کرده و در حال آمادگی برای مقابله به مثل با این مسأله هستند.
این سخنان در حالی از سوی وی مطرح می‌شود که حملات طالبان پاکستانی و نیروهای نظامی این کشور به خاک افغانستان به گونه قابل ملاحظه‌یی روز به روز در حال افزایش است.
از آغاز سال ۱۳۹۳ شمسی تاکنون قریب به ۶هزار موشک از سوی نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی افغانستان اصابت کرده است که در پی آن بالغ بر ۳هزار خانوار، خانه و کاشانه خود را از دست داده و به مناطق دیگر مهاجرت کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.