کشورهای جهان با تبریک به غنی و عبدالله: به کـمک‌هـای‌مـان ادامـه مـی‌دهـیم

گزارشگر:8 میزان 1393 - ۰۷ میزان ۱۳۹۳

اتحادیه اروپا روز دوشنبه به مقام‌های ارشد دولت جدید افغانستان که روز دوشنبه سوگند یاد کردند، تبریک گفت و اعلام کرد که این اتحادیه به تعامل درازمدت خود با کابل ادامه خواهد داد.
اتحادیه اروپا همچنان به اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله صدراعظم دولت وحدت ملی تبریک گفت.
هرمان وان رومپوی و خوزه مانوئل باروسو مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا در بیانیه‌یی مشترک اعلام کردند mnandegar-3که ما به این موضوع اعتماد داریم که افغان‌ها در حل و فصل و بررسی چالش‌های مهم اقتصادی و امنیتی متحد خواهند بود. اتحادیه اروپا به تعامل وارتباطات درازمدت خود برای کمک به مردم افغانستان در مسیر صلح و رفاه ادامه خواهد داد.
در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا متعهد به همکاری نزدیک با مقام‌های افغانستان و دولت این کشور با هدف اجرای فوری اصلاحات سیاسی و اقتصادی مورد نیاز این کشور، تقویت حاکمیت قانون و تقویت امور حقوق بشر است.
در این حال، یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، برگزاری مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله را برای آنان تبریک گفته است. آقای کوبیش گفته است: «آقایان غنی و عبدالله هردو حامل انتظارات مردم افغانستان هستند.» او همچنین از تعهد رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله به عنوان رییس اجرایی برای خدمت به افغان‌ها از طریق دولت وحدت ملی تقدیر کرده و گفته است که سازمان ملل منتظر تشکیل فوری حکومت جدید است.
همچنان، وزیر خارجه کادانا برگزاری مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت افغانستان را تبریک گفته است.
جان بیرد در اعلامیه‎یی مشترک به همراه کریس الکساندر وزیر شهروندی و مهاجرت کانادا نوشته که «ما با هر دو رهبر در دولت حکومت وحدت ملی مشتاقانه کار خواهیم کرد.»
در اعلامیه افزوده شده: امیدواریم که این انتقال تاریخی قدرت از یک رییس جمهوری به یک رییس جمهوری دیگر به مردم افغانستان اطمینان دهد که تعهد آنها به روند دموکراتیک احترام گذاشته شده و دولت جدید وحدت ملی منافع ملی افغانستان را تقویت و اقتصاد مردان و زنان افغان را بازسازی خواهد کرد و وعده‌های قانون اساسی را در مورد تمام افغانها در دوره انتقال و تحول به جا خواهد آورد.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.