کمیسیون انتخابات: کار کمیسیون شکایات ناقص است

گزارشگر:19 میزان 1393 - ۱۸ میزان ۱۳۹۳

کمیسیون انتخابات از کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌خواهد که در مورد ابطال آرای برخی محلاتی که دلایل ابطال آن روشن نیست، وضاحت بدهد.
نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون گفت که یک سلسله نواقص در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی در خصوص رسیده‌گی به شکایات نامزدان شوراهای ولایتی وجود دارد. mnandegar-3
آقای نور روز جمعه در یک نشست خبری در کابل گفت نتیجه رسیده‌گی‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی عملاً تحت بررسی کمیسیون انتخابات قرار دارد.
او گفت: «هنوز هم این بررسی ها عملاً جریان دارد، بناءً گفته نمی توانیم تصمیم آخری کمیسیون انتخابات چی خواهد باشد اما چند مورد که گزارش تهیه شده است در برخی ولایات ها مثل قندهار و پکتیا مکمل رای برخی کاندیدان باطل شده اند که این را باید به کمیسیون انتخابات کمیسیون شکایات انتخاباتی وضاحت بدهد یا برخی محلات را که باطل کرده اند دلایل آن را به کمیسیون نفرستاده اند.»
آقای نور گفت، کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف است پس از مدت ۲۴ ساعت به اعتراض‌های کمیسیون انتخابات وضاحت کامل بدهد.
وی افزود، پس از گنجانیدن مکمل فیصله‌ها در سیستم معلوم خواهد شد که کدام نامزد شورای ولایتی آرای کم و یا زیاد بدست آورده است.
کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان روز پنجشنبه نتیجه رسیده‌گی‌هایش به شکایات انتخابات شوراهای ولایتی را به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاد.
به اساس معلومات کمیسیون شکایات انتخاباتی، بیش از ۹۰۰ محل در کابل و صدها محل دیگر در سایر ولایات تفتیش شده است.
همزمان با دور اول انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی در ۱۶ حمل سال جاری برگزار شد و نتایج ابتدایی آن در ۳۱ ثور از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام گردید.
نتایج ابتدایی نشان می‌داد که ۴۵۸ نامزد برنده شورای‌های ولایتی اند که ۹۷ تن آنرا زنان تشکیل می‌دهند.
این درحالی است که برخی آگاهان هر دو کمیسیون را به ضعف، تبعیض و بی‎عدالتی متهم می‎کنند.
برخی منابع می‎گویند که شماری از اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی در بدل پیروزساختن نامزدان شوراهای ولایتی پول‌های هنگفتی را نیز دریافت کرده اند.
کمیسیون انتخابات خود به تقلب‎های سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری متهم است و مردم از دولت وحدت ملی می‎خواهند که تقلب کاران را به پای میز محاکمه بکشانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.