کارگاه خبرنگاری تلویزیونی در کابل آغاز شد

گزارشگر:20 میزان 1393 - ۱۹ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3دیروز شنبه ۱۹ میزان سال روان کارگاه پنج روزه‌یی تحت عنوان « خبرنگاری تلویزیونی» برای گزارشگران تلویزیون‌های محلی ولایات کشور از سوی مدیوتیکبه همکاری تخنیکی وزارت خارجه کشور آلمان در کابل آغاز گردید. در این کارگاه ۱۶ تن از گزارشگران رسانه‌های محلی ولایات هرات، کندهار،‌خوست، کندز، هرات‌ بلخ، کابل و ننگرهار جهت فراگیری این کارگاه به کابل دعوت شده اند.
حمیدالله زازی هماهنگ کننده عمومی دفتر میدیوتیک افغانستان حین افتتاح این کارگاه به خبرنگاران گفت که هدف از راه اندازی این کارگاه آموزش سبک نوین گزارش نویسی تلویزیونی برای خبرنگاران محلی است.
به باور آقای زازی، درحال حاضر شماری از رسانه‌های محلی برنامه‌های متمرکز روی موضوعات عمده اجتماعی ندارند؛ از این‌رو میدیوتیک در نظر دارد که یک شبکه خبرنگاران رادیویی و تلویزیونی را تاسیس کند تا در آینده اعضای این شبکه بتوانند گزارشات ویژه را پیرامون مسایل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی تهیه و ازطریق رسانه‌های محلی به نشر برساند.
در این کارگاه خبرنگاران موضوعات چون گونه‌های خبرنگاری، اسکرپت نویسی تلویزیونی، شات برداری، سیستم‌های نشراتی، چیستی کمره فلمبرداری و دیگر مسایل مرتبط به گزارش تلویزیونی را به‌شکل نظری و عملی آن از سوی دوتن از آموزگاران خبرنگاری می‌آموزند.
عزت الله اکبری مربی این کارگاه، راه اندازی چنین کارگاهرا در جهت بلند بردن سطح ظرفیت خبرنگاران محلی به ویژه گزارشگران تلویزیون‌های محلی کشور سودمند دانسته، تاکید می‌کند که در حال حاضر بیشتر گزارشگران کشور درباره اصول اخلاقی گزارشگری آگاهی کامل ندارند که این خود سبب بوجود آمدن مشکلات بیشتر در برابر خبرنگاران حین تهیه گزارش می‌شود.
خبرنگاران شرکت کننده در این کارگاه از دفتر میدیوتیک بخاطر راه اندازی کارگاه ژورنالیزم تلویزیونی اظهار سپاس و قدردانی نموده و چنین کارگاه‌ها را در جهت بالابردن ظرفیت گزارشگران محلی موثر و سومند می‌دانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.