والی دای‌کندی: دای‌کندی حتی یک متر جادۀ آسفالت‌‌شده ندارد

- ۲۰ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3والی دای‌کندی با اشاره به بی‌توجهی دولت مرکزی طی ۱۳ سال گذشته نسبت به این ولایت گفت: دای‌کندی حتی یک متر جاده آسفالت‌ شده ندارد.
عبدالحق شفق والی دای‌کندی روز گذشته در تماس با رسانه‌ها از بی‌توجهی دولت مرکزی این کشور طی ۱۳ سال گذشته به وضع زندگی مردم این ولایت اظهار داشت: دای‌کندی تاکنون حتی یک متر جاده اسفالت‌ شده ندارد.
وی افزود: کمک‌هایی که تاکنون در بخش توسعه‌یی این ولایت صورت گرفته بسیار ناچیز و اندک بوده درحالی که قرار بود طی سال جاری، یک سری برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های بهداشتی، معارف و سایر بخش‌ها در این ولایت به اجرا گذاشته شود.
والی دای‌کندی، محدودیت دسترسی به اطلاعات و رسانه‌ها را یکی دیگر از چالش‌های این ولایت برشمرد و اظهار داشت:در حال حاضر ۲ دستگاه رادیوی خصوصی در مرکز ولایت دای‌کندی فعالیت دارد که این ۲ رسانه، تنها قابلیت تحت پوشش قراردادن رویدادهای مربوط به این ولایت را دارد.
عبدالحق شفق تاکید کرد: ساکنان این ولایت به اینترنت، تلویزیون، رادیو و رسانه‌های چاپی و الکترونیک، روزنامه و وب‌سایت های خبری دسترسی ندارند.
دایکندی یکی از ولایت‌های امن افغانستان است که به سبب سردسیر بودن در برخی فصول سال به‌ ویژه زمستان، بارش شدید برف‌ را تجربه و راه‌های ارتباطی آن با کابل مسدود می‌گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.