کارگاه آموزشی «تحول و اصلاح» در شهر مزارشریف برگزار شد

- ۲۱ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3کارگاه آموزشی دو روزه‌یی زیر عنوان «تحول و اصلاح مثبت» به هدف آگاهی شهروندان از قوانین و وظایف شهروندی و همکاری متقابل مردم و شهرداری‌ها، در شهر مزارشریف برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری جمهور، در این کارگاه که ده‌ها تن از اقشار مختلف مردم به شمول رییسان ناحیه‌های شهرداری و بزرگان محلات و سایر افراد صاحب نظر شرکت نموده بودند؛ پیرامون راه های بهبود وضعیت زنده‌گی شهروندان، تطبیق درست قوانین و شیوه های همکاری مردم با شهرداری ها به طور مفصل و کارشناسانه بحث صورت گرفت.
همچنین در این کارگاه از افراد صاحب نظر خواسته شد تا بهترین طرح ها و دیدگاه های شان را در مورد ایجاد یک راهکار مناسب جهت برون رفت از مشکلات موجود و ارایه راه حل های موثر و مفید به شرکت کنندگان ابراز نمایند.
در حاشیه این نشست محمد ظاهر وحدت معاون والی بلخ به سوالات خبرنگاران در مورد حمله مسلحانه روز گذشته که بر فرماندهی پولیس بلخ صورت گرفته بود، توضیح داد.
آقای وحدت وقوع این حمله را چندان دور از انتظار ندانسته و افزود که از یکسال پیش بدینسو، دست‌هایی در کار بود تا به هر طریق ممکن این ولایت را که از امن ترین ولایات کشور به حساب می‌آید، نا امن سازند.
او از مواردی نام برد که مخالفان برای نا امن کردن و ایجاد فضای رعب و وحشت حتا از کودکان نیز استفاده کرده بودند و در ماه رمضان نیز تلاش کرده بودند تا با بمب گذاری ها و حملات انتحاری فضا را نا امن جلوه دهند.
به باور آقای وحدت، حمله روز یک شنبه دقیقاً در ادامه همان حملات سابق صورت گرفته و صرفا محل و نحوه آن کمی متفاوت است.
معاون والی بلخ تعداد کشته شده‌گان افراد پولیس در حمله دیروز را دو تن و تعداد مجروحان را ۱۵ تن ذکر کرد، که حال ۵ تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.
در حالیکه آمر امنیت پولیس بلخ از کشته شده‌گان نام نبرده و تعداد کشته شده‌گان را ۹ تن اعلام کرده بود.
آقای وحدت در مورد هویت افراد مهاجم و نحوه ورود شان به داخل فرماندهی پولیس توضیحی نداد؛ اما افزود که این موضوع در جلسه اداری ولایت به ریاست عطامحمد نور سرپرست ولایت، مورد بحث قرار گرفته و بزودی نتیجه آن در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
آقای وحدت در پاسخ به این سوال که بر اساس فرمان تازه رییس‌جمهور غنی، هر نوع تقری تا اطلاع بعدی ممنوع است، در حالی که رییس امور زنان ولایت بلخ به تازگی به وظیفه گماشته شده؛ پاسخ داد که این تقرری در زمان رییس جمهور سابق صورت گرفته بود و صرفا مکتوب آن اکنون رسیده و فرمان رییس جمهور جدید کاملا قابل اجراست و هیچ گونه تخلفی از آن صورت نگرفته است.
گفته می‌شود که در حمله مسلحانه دیروز بر مقر فرماندهی پولیس ولایت بلخ، افراد مهاجم در زیر لباس شان لباس های ملکی بتن داشتند و این موضوع شک آگاهان را بر انگیخته، آنان حدس می زنند که ممکن است افراد مهاجم با لباس ملکی وارد این مرکز شده و پس از آن از سوی کسی و یا کسانی مسلح و ملبس به لباس پولیس شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.