چه‌گونه در اولین قرار قلب طرفِ مقابل‌مان را تسخیر کنیم؟

گزارشگر:28 میزان 1393 - ۲۷ میزان ۱۳۹۳

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3پیام لباس‌ها را جدی بگیرید
بگذارید خیلی ساده بگوییم؛ اولین تأثیری که روی طرف مقابل‌تان می‌گذارید، با لباس‌های‌تان است. خیلی ساده اگر لباس‌های نامناسبی بپوشید، از همان لحظۀ اول تأثیرِ نامناسبی روی طرف مقابل‌تان می‌گذارید. اگر برای خوردن یک قهوه دعوت شده‌اید، بدترین کار این است که با لباس و کفشِ مخصوص کوه‌نوردی در آن‌جا حاضر شوید. بهترین کار این است که برای اولین قرار با خواستگارتان لباس راحت، آراسته و نسبتاً سنگین بپوشید؛ لباسی که می‌تواند هم‌پایۀ لباس‌های مراسمِ دورهمی و مهمانی‌های نه چندان تجملی باشد. لباس‌های خیلی تنگ یا کفش‌های خیلی پاشنه‌بلند، انتخاب‌های نامناسبی برای چنین قرار ملاقاتی هستند.

معجزۀ تشکر
یادتان باشد که تشکر کردن، نشانۀ توجه و احترام گذاشتنِ شما به طرف مقابل‌تان است. شما باید از احترام و توجهی که به شما می‌شود، قدردان باشید و این قدردانی را نشان دهید. یک تشکر در مورد پرداخت صورت حساب قهوه یا غذایی که خورده‌اید، می‌تواند به خواستگار شما نشان دهد که شما فردی مودب و نکته‌سنج هستید که به جزییات دقت می‌کنید.

جادۀ دوطرفۀ قانون
به قوانین طرف مقابل‌تان احترام بگذارید، اگر او بلند می‌شود و چوکی را برای شما می‌کشد از او تشکر کنید. اگر هم این کار را نکرد، نایستید تا این کار را انجام دهد؛ خودتان چوکی را بکشید و بنشینید. اگر او خواست که صورت حساب را پرداخت کند با او چانه نزنید، اگر هم خواست که در مورد مسایلی حرف بزنید یا نزنید، به خواستۀ او احترام بگذارید. مطمین باشید این‌گونه طرف مقابل‌تان هم به خواسته‌ها و قوانینِ شما احترام خواهد گذاشت.

در مورد این‌ها حرف نزنید
صحبت کردن، اصلی‌ترین کلید برقراری ارتباط است، اما برقراری یک دیالوگ خوب با فردی که برای اولین مرتبه با او ملاقات می‌کنید، کار ساده‌یی نیست. قطعاً نمی‌شود فرمول خاصی برای حرف زدن در جلسۀ اول ارایه داد، اما شاید برعکس این مورد را بتوان ارایه کرد! بهترین کار این است که در جلسۀ اول با خواستگارتان از صحبت کردن در مورد مسایل سیاسی، اقتصادی و البته وضعیت آب و هوا بپرهیزید. داکتر ژاکلین ویتیمور، متخصص مشاورۀ خانواده‌گی در استوک می گوید: «همیشه آدم‌های نکته‌سنج و طناز محبوب و مورد توجه هستند، اما حتا اگر شخصیتی این‌گونه هم دارید، در جلسۀ اول آشنایی خودتان را کنترول کنید و سعی نکنید دایماً از جملات طنز و بامزه استفاده کنید یا خواستگارتان را بخندانید، چرا که این‌گونه او این تصور را خواهد داشت که احتمالاً شما فردی هستید که هیچ چیزی را جدی نمی گیرید.»

بیشتر بشنوید تا حرف بزنید!
یادتان باشد که مهم‌تر از خوب حرف زدن، خوب شنیدن است. قطعاً اگر در همان برخورد اول به طرف مقابل‌تان نشان دهید که خوب و با دقت به حرف‌هایش گوش می‌دهید، تأثیر بسیار زیادی روی او گذاشته‌اید. اگر در زمان حرف زدنِ او سوالی برای‌تان پیش آمد، در فواصلی که او مکث می‌کند یا منتظر واکنش شماست، پرسش‌های خودتان را بپرسید. یادتان باشد یکی دو بار قطع کردنِ حرف‌های او اشکالی ندارد، اما خواستگارتان قطعاً از این‌که هر دقیقه حرف‌های او را قطع کنید، خوشحال نخواهد شد.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.