در رابطه با جنسِ مخالف درایت به‌خرج دهیـد!

گزارشگر:داکتر پرویز رزاقی/ 4 عقرب 1393 - ۰۳ عقرب ۱۳۹۳

بخش نخست

mnandegar-3ازدواج تحولی زیبا در زنده‌گی هر فرد است و تغییرات زیادی در روح و روانِ انسان‌ها پدید می‌آورد. شاید همین تغییرات، مهیج بودنِ آن و میل به داشتنِ شریک زنده‌گی و پدر یا مادرشدن است که زن و مرد را وا می‌دارد برای یافتن جفتِ مناسب برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

یکی از این اقدام‌ها، کیفیت و نوعِ آشنایی با جنسِ مخالف قبل از ازدواج است، اما در کمال تأسف این روابط همیشه عاری از نقص نیستند و ممکن است به ازدواج ختم نشوند. چه بسا زمان زیادی برای جذب جنس مخالف صرف شود بدون این‌که نتیجه‌یی به دست آید. در این موارد برای دختر یا پسر جز افسوس و ندامت چیزی نمی‌ماند. حال پرسش این است چه کسانی گول می‌خورند و چه کسانی گول می‌زنند، و چه‌گونه می‌توان از حسن نیت طرفِ مقابل مطمین شد؟
گاهی روابط بین پسرها و دخترها در جامعۀ ما، چندان مناسب و دل‌چسب نیست. خیلی وقت‌ها روابط با هیجان‌های زودگذر و بدون این‌که دختر و پسر به بلوغ فکری رسیده باشند و معیارها را بشناسند، آغاز می‌شود. انتخاب‌ها بسیار سطحی و ساده است. آن‌ها راحت طرفِ مقابل را می‌پذیرند و بدون دقت کافی آن‌قدر به رابطۀ کاملاً اشتباه و پُر از کاستی ادامه می‌دهند که وابسته‌گی ایجاد می‌شود. در نهایت هم با قطع رابطه، هزینه‌های گزافی از قبیل از دست دادنِ زمان گران‌بهای‌شان پرداخت می‌کنند.

به چه دلیلی رابطه را شروع می‌کنند؟
برخی دختران و پسران از ابتدای امر قصد ازدواج ندارند و فقط به چند دلیل رابطه را شروع می کنند:
۱ـ کسب تجربه: این دختران و پسران قصد دارند که از رابطه با جنس مخالف تجربه‌یی به‌دست بیاورند و از این تجربه لذت ببرند. آن‌ها در واقع با وارد کردنِ جنس مخالف به این بازی روانی، به اهداف ذهنی خود می‌رسند.
۲ـ پُر کردن وقت: برخی از همان ابتدا هیچ میلی به ازدواج ندارند و فقط می‌خواهند فردی از جنس مخالف کنار خود داشته باشند تا با او وقت‌گذرانی کنند.
۳ـ نداشتن توان تصمیم‌گیری: ممکن است افرادی که قدرت تصمیم گیری ندارند، دوست داشته باشند زنده‌گی مشترک تشکیل دهند ولی به‌دلیل مردد بودن نمی‌توانند همسری انتخاب کنند.
۴ـ ضربه خوردن از جنس مخالف: پسران و دخترانی که به دلایل گوناگون مثل بی‌وفایی طرف مقابل از جنس مخالف بی‌زار شده اند، ممکن است به دلیل خشم درونی، قید ازدواج را بزنند و فقط به قصد انتقام‌گیری وارد رابطه‌های آتی شوند.
۵ـ نقش بازی کردن: خیلی از افراد خوب نقش بازی می‌کنند، کلمات زیبایی به کار می‌برند و طرف مخالف را مدت‌های مدید در رابطه‌یی ساخته‌گی و پر از تزویر نگه می‌دارند. شناخت این گروه کمی دشوار است. آن‌ها در جنس مخالف وابسته‌گی ایجاد می‌کنند و با قطع رابطه، باعث آشفته‌گی روانی او می‌شوند. این آسیب روانی جدی، گاهی حتا مسیر زنده‌گی طرف مقابل را تغییر می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.