غنی عمره رفت عبدالله به خوست میرود؟

گزارشگر:4 عقرب 1393 - ۰۳ عقرب ۱۳۹۳

اشرف غنی احمدزی رییس دولت وحدت ملی، صبح امروز به منظور انجام حج عمره در راس یک هیات عالی رتبه دولتی عازم عربستان سعودی شد. این سفر در حالی صورت گرفت که ریاست جمهوری کشور فقط اعلامیه یی را در خصوص سفر اشرف غنی احمدزی به چین منتشر کرده بود. کاربران شبکه های اجتماعی در افغانستان سفر اشرف غنی به چین را خلاف وعده او در زمان پیکارهای انتخاباتی دانستند و از آن انتقاد کرده بودند.mnandegar-3 این انتقاد سبب شد که اشرف غنی احمدزی برنامه سفر عمره را قبل از سفر چین به گونه عاجل وراد برنامه اش کند.
این اولین سفر اشرف غنی احمدزی بعد از انتخاب به عنوان رییس جمهور افغانستان و رییس دولت وحدت ملی است.او در مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در اولین سفر به حج عمره خواهد رفت. در همین حال داکتر عبدالله عبدالله نیز وعده کرده بود که در صورت پیروزی اش در انتخابات، اولین سفرش را به ولایت نا آرام خوست و یا پکتیا انجام می دهد. حالا که داکتر عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی در موفق نخست وزیر اجرایی است، معلوم نیست که به وعده اش وفا می‌کند یاخیر.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که آقای احمدزی علاوه بر انجام مراسم حج با ولیعهد عربستان سعودی و شماری از مقامات آن کشور در مورد گسترش روابط دو جانبه، دیدار و گفتگو خواهد کرد.
رئیس جمهور افغانستان را جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول، محمد خان، معاون اول رئیس اجرائیه، احمد ضیا مسعود، نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی، ضرار احمد عثمانی، سرپرست وزارت امور خارجه، مولوی قیام الدین کشاف، رئیس شورای سراسری علمایی افغانستان، معصوم ستانکزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح و نظیف الله سالارزی، سخنگوی رئیس جمهور همراهی می‌کنند.
قرار است آقای احمدزی بعد از این سفر، طی هفته جاری از کشور چین نیز دیدار کند. با رفتن رییس جمهور و معاون اولش به سفر، معاون دوم به عنوان سرپرست ریاست جمهوری ایفای وظیفه می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.