رییس مجلس سنا در آستانۀ سفر رییس‎جمهور به پاکستان: به‌ تجاوز شرم‌آور نقطۀ پایان بگذارید

گزارشگر:14 عقرب 1393 - ۱۶ عقرب ۱۳۹۳

اعضای مجلس سنا می‌گویند که رییس‌جمهور محمد اشرف غنی در سفرش به پاکستان، برنامه ویژه‌یی که منتج به قطع مداخلات و حملات راکتی نظامیان آن کشور به افغانستان شود را به اسلام آباد پیش‌کش کند.
ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که رییس جمهور اشرف غنی در آینده نزدیک به درخواست پاکستان به اسلام آباد سفر می‌کند.
سناتوران در جلسه روز سه شنبه مجلس سنا از آغاز حملات راکتی نظامیان پاکستان بر مناطق مرزی افغانستان، تشدید mnandegar-3نا آرامی‌ها در برخی مناطق کشور و قتل‌های زنجیره‌یی مقام‌های دولتی در قندهار و غور، و طولانی‌شدن روند معرفی وزرای کابینه و والی‌ها ابراز نگرانی کردند.
فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا نیز بیان داشت: رییس جمهور در سفر به پاکستان باید برای قطع حملات راکتی آن کشور راه حل سیاسی دریافت کند و یا عمل متقابل در هماهنگی با مردم کشور انجام دهد.
آقای مسلم یار تاکید کرد: «رییس جمهور هر طوری که شده باید به این شرم نقطه پایان بگذارد».
همچنین، علی اکبر جمشیدی در مورد سفر رییس جمهور غنی به  پاکستان گفت: « آقای اشرف غنی در سفر به پاکستان باید تدابیری را بسنجد که منتج به قطع حملات راکتی و مداخلات پاکستان در افغانستان گردد».
به گفته وی، راکت پراگنی های پاکستان پس از توقف کوتاهی دوباره آغاز شده است.
از سویی دیگر، اعضای مجلس سنا از ترور معاون والی قندهار و قاضی دادگاه ابتدایی ولایت غور یاد کردند و این قضایا را تداوم قتل های زنجیره ای مقام های دولتی در کشور خواندند.
عبدالقدیم پتیال معاون والی قندهار روز دوشنبه در دانشگاه این ولایت از سوی افراد مسلح در داخل صنف درسی هدف گلوله باری قرار گرفت و قاضی دادگاه ابتدایی ولایت غور نیز توسط افراد ناشناس کشته شده است.
همچنین برخی سناتوران، از تشدید ناآرامی‌ها در شاهراه کابل ــ قندهار و مسدود شدن راه مواصلاتی ولسوالی گلستان فراه توسط طالبان نیز به شدت انتقاد کرده و ادامه این ناآرامی ها را ناشی از عدم معرفی وزرای کابینه و والی های ولایات عنوان کردند.
سناتوران، خواستار بازداشت عاملان قتل های زنجیره ای و کنترل نا امنی ها در کشور شدند.
اعضای سنا، از حکومت وحدت ملی خواستند که وزرای کابینه و والی ها را هرچه زودتر معرفی کند تا به گفته آنان، دامنه نا آرامی ها از کشور برچیده شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.