پروندۀ قهرمان ملی بازگشایی می‌شود؟ احمدولی مسعود، رییس عمومی بینیاد شهید احمدشاه مسعود

گزارشگر:18 عقرب 1393 - ۱۷ عقرب ۱۳۹۳

رییس اجرایی دولت وحدت ملی – در مراسم یادبود از شهدای رویداد بغلان و سال روز شهادت سید مصطفا کاظمی و یارانش- خواستار بازگشایی پرونده‌های قتل‌های زنجیره‌یی در کشور شده است.
این نخسیتن باری است که یک مقام بلندپایۀ دولتی، موضوع پی‌گیری پرونده‌ها را به صراحت اعلام می‌دارد که ما به نیابت از بنیاد شهید مسعود، از آن ستقبال می‌کنیم. امیدواریم که این پروسه تا آخر خط ادامه یابد و دستانی که نخبه‌گان جهادی و مردمی ما را به شهادت رسانیده اند، mnandegar-3آشکار گردد و این راز دولتی از پرده برافتد.
یکی ازپرونده‌هایی که ما در همۀ این مدت دنبالش بودیم و خواستار رسیده‌گی به آن می‌باشیم، بازگشایی پروندۀ شهادت قهرمان ملی است که بیش از یک دهه توقف داده شده است. روشن شدن این پرونده‌ها به معنای انتقام جویی نیست؛ بلکه به مفهوم شناخت هویت دشمنان افغانستان می‌باشد که یک ملت را از پشت خنجر زده است.
آنان و حلقاتی که قهرمان ملی کشور را از بین برده اند، در واقع خواسته‌اند مبارزات یک ملت را از بین ببرند، تاریخ آن را مسخ نمایند، هویت و افتخارات آن را محو کنند. بنابرین، مردم افغانستان حق دارند تا بدانند که دشمنان‌شان و دشمنان هستی این سرزمین، کی‌ها هستند.
به منظور رسیده‌گی به پروندۀ قهرمان ملی که ابعاد بزرگ خارجی دارد، ضرورت است که نخست با ایجاد کمیسیون ملی – رسمی، بتوانیم با هماهنگی با منابع بین المللی، به این پرونده و پرونده‌های دیگر از جمله: پرونده شهادت استاد برهان‌الدین ربانی، رییس جمهوری اسبق دولت جمهوری اسلامی افغانستان پرداخت.
قتل‌های زنجیره‌یی و نقش ستون پنجم در داخل دولت، در از بین بردن ستاره‌گان افغانستان که به دفعات به آن تاکید نموده بودیم، یکی از دلایل اصلی سکوت مطلق و مرگبار مسوولین دولت قبلی بوده است.
باید گفت اولین باری که بررسی پروندۀ شهادت برادر بزرگوارمان، شهید احمدشاه مسعود را، از طریق منابع و مراجع خارجی آغاز نمودیم، متأسفانه پس از مدتی به علت عدم همکاری و عدم علاقمندی دولت افغانستان توقف داده شد و با وجود تقاضاهای مکرر از مقامات مختلف دولتی، در بازگشایی و تعقیب این پرونده، سکوت دایمی و بی‌پاسخی شان، تنها توجه و پاسخی بود که در آن زمان یافته بودیم. اما امیدواریم که این بار، در سکوت بی پاسخ نمانیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.