داستان موفقیتِ دو کار آفرین و میلیونرِ معروف

گزارشگر:19 عقرب 1393 - ۱۸ عقرب ۱۳۹۳

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3کریستوفر گاردنر
همان‌طور که در کتاب خاطراتِ کریستوفرگاردنر به نام «در جست‌وجوی خوشبختی واقعی» نوشته شده و ویل اسمیت آن را در فلمی به همین نام به تصویر کشیده، استعداد طبیعی و کار سخت و طاقت‌فرسا، کریستوفر گاردنر را از خیابان‌گردی به میلیونری بزرگ تبدیل کرد. او بی‌خانمانی خود را فرصت بزرگی برای خود می‌داند. داستان این ژنده‌پوش که اکنون یک میلیونر خودساخته و کارآفرین و سخنران چیره‌دست و همچنین یک انسان خیّر و بشردوست است، در نوع خود بی‌نظیر است. او که به علافِ وال‌استریت معروف بود و بسیاری زنده‌گی او را به همین عنوان توصیف می‌کردند، می‌گوید: از بی‌خانمانی تا کامیابی تنها یک چیز برایم مهم بود و آن احساس مسوولیت نسبت به پسرم است. بی‌خانمان بودم اما هرگز ناامید نبودم. برای رسیدن به این نقطه سختی‌های زیادی را تحمل کردم. رنج و شکستِ ناشی از یک ازدواج ناموفق، مدت‌زمانی زندانی شدن برای پرداخت نکردن تکیتِ ورود به پارکینگ و کشمکش‌هایی که برای فراهم کردن یک زنده‌گی سالم برای خودم و پسر خُردسالم تحمل کردم، بسیار رنج‌آور بود.
کریستوفر یک سال را در خیابان با پسرش به سر برد. آن‌ها شب‌ها در پناهگاه و در حمام عمومی و ایستگاه مترو می‌خوابیدند. اگرچه او بعدها در دفتر کار رییس خود و در ایستگاه راه‌آهن و در پناهگاه بی‌خانمان‌ها و پارک‌ها می‌خوابید، اما بعد از این‌که به عنوان خدمتکار در یک شرکت مشغول به کار شد، چون در محل کارش بی‌عیب و نقص بود، توانست از فرزندش هم مراقبت کند. سرانجام کریستوفر به عنوان یک دلال سهام وارد بازار کار شد و این تنها موقعیت گاردنر و نقطۀ عطفی در زنده‌گی این میلیاردر بی‌خانمان بود. امروز نام او به عنوان یک مولتی میلیونر، سخنران باانگیزه و نیکوکار و تاجر بین‌المللی می‌درخشد. این تاجر ثروتمند در حال حاضر مدیر عامل و مؤسس کریستوفر گاردنر بین‌المللی به ارزش خالص بیش از۱۶۵ میلیون دالر است.
کریستوفر گاردنر می‌گوید: بی‌خانمانی زنده‌گی هر کسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. گاهی اوقات رگه‌هایی از بدشانسی یا شرایط دشوار مانند بی‌کاری یا عدم پرداخت اجاره‌بهای خانه، بی‌خانمانی را منجر می‌شود.
داستان شگفت‌انگیز زنده‌گی گاردنر با عنوان «در جست‌وجوی خوشبختی» منتشر شده است. این خاطرات جزو پرفروش‌ترین‌ها بود و به بیش از چهل زبان ترجمه شده است. این کتاب حاوی درس‌هایی از زنده‌گی مانند شجاعت، سرسختی و نظم و انضباط است.
گاردنر موفقیتش را مدیون «بتی ژان» مسوول یک پرورشگاه می‌داند و معتقد است که این فرد، او را با معنویت آشنا کرد و به او یاد داد که هرچند فقیر است اما باید مسیر دیگری را پیش بگیرد و زنده‌گی‌اش را برای رسیدن به اهدافِ بزرگ تنظیم کند.
او بعد از این‌که ثروتمند شد، در زمینۀ کمک به زنان و مردانِ بی‌خانمان فعالیت کرد. او معتقد است، عشق همه‌چیز است و در جست‌وجوی آن‌چه دنبالش بود، خیلی خوش‌شانس بوده است. عشق پایه و اساسِ یک ارتباط خوب است و عشق باعث می‌شود انسان هدف اصلیِ خود را در زنده‌گی بیابد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.