داکتر عبدالله: توافق نامه باید کاملاً عمـلی شـود

گزارشگر:20 عقرب 1393 - ۱۹ عقرب ۱۳۹۳

رییس اجرایی دولت وحدت ابراز امیدواری کرده است که توافق‎نامۀ دولت وحدت ملی به صورت همه‎جانبه عملی شود.
داکتر عبدالله در دیدار با نماینده‎گان و بزرگان ولایت پنجشیر گفت: شما مردم باعزت و پرافتخاری هستید که به رغم دشواری‌ها و مشقت‌ها هیچگاه قد خم نکردید و استوار و سربلند در دوران جهاد و مقاومت از وطن و نوامیس ملی دفاع کردید. mnandegar-3
رییس اجرایی افزود: اگر من چیزی آموخته‌ام از همراهی آمرصاحب شهید آموخته‌ام در هرمقام و هرجایی که باشم این نعمت را فراموش نمی‌کنم و شکر آن را به جا می‌آورم.
رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان افزود: با تشکیل حکومت وحدت ملی گام‌هایی برداشته شده است، ولی هنوزهم راه درازی در پیش داریم. از حمایت بی‌چون چرا و بی‌دریغ شما مردم سلحشور در این راه تشکر می‌کنم.
رییس اجرایی همچنان در صحبت‌هایش علاوه نمود: توافقنامه شکل گیری حکومت وحدت ملی باید به صورت جامع تطبیق گردد و عملی شود. بدیلی برای تشکیل حکومت وحدت ملی وجود ندارد. مردم در شرایط کنونی افغانستان آگاه تر از قبل اند و باید مردم در جریان تصمیم‌گیرهای سیاسی قرار گیرند. رهبری ما و شما در تمام تصمیم گیری‌ها با شما مردم مشورت می‌کرد و این راه را ادامه می‌دهیم و شما را در جریان تمام تحولات و تصمیم‌گیری‌ها قرار می‌دهیم.
رییس اجرایی با اشاره به انتخابات و بحث اصلاحات در حکومت وحدت ملی گفت: می‌خواهیم مردم مطمین شوند که دیگر تهداب استقرار در کشور گذاشته شده است. به قول آمرصاحب شهید یک شهروند حق یک رأی دارد. این اصل باید عملی گردد. انتخابات بعدی باید به صورت شفاف و عادلانه برگزار شود. تعدیل قانون اساسی کشور از برنامه‌های دیگر حکومت وحدت ملی است و بحث روی تشکیل کمیسیون‌های اصلاحات نظام انتخاباتی و تعدیل قانون اساسی آغاز گردیده است.
رییس اجرایی در ارتباط به مشکلات مردم و شهداء و معلولین گفت: از وضع شما مشکلات‌تان و مشکلات خانوادهء شهداء و معلولین به خوبی مطلع هستم و در جهت رسیده‌گی به آن با تمام توان تلاش خواهیم نمود.
نماینده‏‎گان و بزرگان ولایت پنجشیر در دیدار با داکتر عبدالله گفته‎اند که مفاد توافقنامۀ تشکیل حکومت وحدت ملی باید به صورت کامل تطبیق و اجرا گردد.
آن‌ها همچنان گفته اند: مردم در دفاع از حق خویش آماده اند. سیاست وقت کشی دیگر به نفع کشور نیست و توافقنامه هرچه زودتر باید عملی شود.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.