معاون اول رییس اجرایی: هیـچ پیشرفتی در مـعرفی کابینه صورت نگرفته است

گزارشگر:2 قوس 1393 - ۰۱ قوس ۱۳۹۳

معاون اول رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد همزمان با نزدیک شدن به کنفرانس لندن تاکنون در راستای تشکیل کابینه جدید اقدامات عملی صورت نگرفته است.
محمدخان معاون اول عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان روز گذشته در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با وجود آن که حدود ۲ ماه از شکل‎گیری دولت وحدت ملی می‎گذرد اما تا کنون هیچ گونه پیشرفتی در راستای معرفی اعضای کابینه جدید صورت نگرفته است.mnandegar-3
وی افزود: همزمان با نزدیک شدن به کنفرانس لندن و اولین کنفرانس بین‌المللی که دولت وحدت ملی در آن حضور خواهد داشت، لازم بود رییس جمهور در مدت ۴۵ روز کابینه جدید را معرفی می‎کرد.
محمدخان خاطر نشان کرد: محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان در روزهای نخست تعهد کرده بود که تا ۴۵ روز کابینه جدید دولت وحدت ملی را تشکیل خواهد کرد اما تا کنون اشرف غنی به تعهد خود عمل نکرده است.
وی از رییس جمهور و رییس اجرایی دولت افغانستان خواست در فرصت باقی‎مانده کابینه جدید را به مجلس معرفی کرده و سرنوشت وزارت‎خانه‎ها مشخص شود.
چند روز پیش اسدالله سعادتی عضو کمیته گزینش و عالمی بلخی عضو دیگر این کمیته از بن‎بست و به چالش رسیدن فعالیت این کمیته خبر داده بود.
تاکنون نزدیک به دو ماه از زمان تحلیف دولت وحدت ملی می‌‏گذرد و شهروندان کشور به شدت منتظر معرفی کابینه‏ دولت به پارلمان و آغاز به کار دولت جدید هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.